onsdag 5. januar 2011

Santa Assange is coming to town

Ah, Julian Assange! Hva hadde livet vært uten deg? Jeg kan ikke tro at for bare et år siden visste de fleste av oss ikke en gang hvem denne mannen var. Hvordan overlevde vi? Hva i alle dager skrev avisene om da? (sikkert noe sånt som dette) Det er meg et stort mysterium at denne mannen ikke startet sitt kjendisliv tidligere!

Men jeg tror egentlig Jules har det litt kjipærn for tiden. Han er stengt inn på en herregård i England og må melde seg til politiet en gang om dagen + at han lever i konstant frykt for å bli utlevert til USA og sendt til Guantanamo eller whatever de har planer om å gjøre med ham. Men det er ikke det verste. Det verste er at han sliter med å få seg noe etter voldtektsanklagene. Å ha blitt anklaget for to voldtekter er liksom ikke tidenes sjekketriks. Julie-boy begynner derfor å bli litt desperat. Og som dere vet, desperate times call for desperate measures. Det har blitt kjent at denne spionen og voldtektsmannen nå har kledd seg ut for å lure folk til å...tja, jeg skal ikke gå for langt i mine anklager her, så dere for tenke ut resten selv.
Denne utkledningsmanøvren tar USA veldig alvorlig. Ikke nok med Assange driver og sprer masse dritt om USA uten at de klarer å finne noe å dømme ham for; nå har han også blitt en kamuflasjeekspert! Alt er OK nå som han sitter i husarrest (les: herregårdsarrest), men han kan ikke være der for alltid. Nå som han har lært seg maskeringskunsten, vil det bli umulig å finne ham igjen!

Obamas reaksjon:

Ingen kommentarer: