torsdag 15. april 2010

Nok et talent rett i dass

De fleste av oss har vel lagt merke til at Eurovision Song Contest ikke akkurat er en konkurranse for folk med talent. Hadde deltagerne hatt sangstemme eller en godt komponert sang, hadde de nok ikke hatt noen grunn til å kle seg slik:

Eller slik:
Nei, MGP er nok mer et freakshow for folk i alle aldere (ja, hinter til "frøkna" i rød kjole) som ønsker litt ufortjent oppmerksomhet. MGP passer for typer som Alexander Rybak, som hadde hatt liten sjanse til å komme seg inn i rampelyset på noen annen måte. Jada, han kan spille fele, men wake up - vi lever faktisk i 2010! Det er ingen som gidder å høre på en twentysomething liten gutt fra Nesodden spille fele. Vi har allerede Arve Tellefsen.

Det er nettopp på grunn av dette at jeg rett og slett blir lei meg når denne fyren her planlegger å stille seg på Telenor Arena og synge den hjerteskjærende låten (dvs. det føles som å bli skjært i hjertet med skalpell når jeg hører den) "My Heart is Yours" i mai:

Tro det eller ei, men Didrik Solli-Tangen kan faktisk å synge! Hvis dere ikke tror meg (og det har jeg full forståelse for), kan dere bare sjekke ut dette her:

Kjære Didrik, hvorfor måtte du ødelegge sangkarrieren din med å melde deg på Eurovision Song Contest? Du er jo så ung! Tenk hva du kunne oppnådd! 

Jeg vedder på at dette var Rybaks idé...

1 kommentar:

Silje sa...

åherregud, æ flire mæ i ihjel :D