lørdag 24. mai 2008

Map of the Problematiqué/matematiqué

Jøss, må si at jeg er lei av matte. Er det ikke rart? For å slippe å gjøre matte, skriver jeg nå en liste over dagens/nattens oppdagelser:

  • Det er ikke koselig å drømme om Home & Away. Og det nærmer seg i tillegg toppen av tragiskhet (bra ordvalg her ja)
  • Det er fint mulig å gå fra Turid og hjem til meg uten å rote seg bort i skogen
  • Folk er hyggelige
  • Det er mer eller mindre umulig å komme seg opp klokka 9 om mårran (frvillig) når man kom hjem og la seg klokka halv 3 på natta OG ikke har sovet mer enn 4.5 timer natten før
  • De selger Fairtrade-kaffe på Kiwi, noe alle burde begynne å kjøpe (ikke kiwi, men fairtrade-produkter)
  • Fairtrade-kaffe er godt
  • Kiwi er ikke så verst (ikke frukten da, den er ikke så veldig god)
  • Muse er genialt (ikke at det er en veldig ny oppdagelse)
  • Sommeren kommer tilbake igjen
  • Matematikk rimer på problematikk
  • Matte er kjedelig
  • Å avslutte en blogg på en fin måte er ikke så lett

2 kommentarer:

camilla sa...

Haha, det var en skikkelig fin blogg, Ragnhild!
Hadde jeg drukket kaffe, hadde jeg helt klart drukket Fairtrade-kaffe. Når vi snakker om Faitrade, jeg begynte såvidt på "Den lille stygge sjokoladeboka", som handla om alt det sjokoladeprodusentene ikke ville at vi skulle vite, skrevet av en norsk journalistfyr. Jeg kom meg bare igjennom to-tre kapitler (jeg digger ikke helt å lese sakprosa), men det handla jo om at disse kakaobønnene bruker barnearbeidere og arbeiderne jobber under dårlige forhold og ikke får nok lønn og at alle snytes for penger, unntatt de rike som har alle i sin hule hånd. Så enten får vi slutte å kjøpe sjokolade, eller kjøpe Fairtrade der også.

Hva for smiley ER :[] ? Bomma du og fikk med "]" som du egentlig ikke skulle ha med? Den var i allefall ny for meg.

Hah, jeg skal ut og kjøre igjen i morgen. Papa undt jag skal til Fredrikstad og fikse på båten til onkel Martin. Kan bli skoj.
I dag har jeg bare kjørt bort for å låne "Parfymen".
Mann, jeg ble skuffa! Jeg hadde nok FOR høye forventninger til filmen, og da ble jeg bare irritert når det ikke var sånn som i boka og når de utelot masse. Som at han var hos den derre forskeren! Det var jo gøy, og så bare utelater de det?
Jaja, greit nok, filmen varte i to timer.. Men likevel, skuffa.

Ja, kom på msn en liten stund! Jeg skal prøve å skrive ned noe mer nå, men jeg vet ikke helt om det fører noe sted. Og du er den beste til å gi konstruktiv kritikk, no doubt about it.

Og kjøring er gøy så lenge du ikke kræsjer.

Lucy Mörck sa...

Seriøst. jeg kommenterer litt seinere, nåmå jeg straks stikke inn til friminuttet, men har du kommet opp i matte?! GÅR DET BRA?
seriøst.
jeg tror etellerannet har hengt seg opp, jeg henger liksom ikke med når bloggen din blir oppdatert, for når jeg sjekker så er den liksom ikke der liksom, skjønner det ikke helt jeg.