mandag 13. april 2009

Bedre sent enn aldri

Jejeje, må vel komme med en liten update jeg også, nå som påska er over og greier. Det er så klart utrolig kjip, for påska i år har vært super. Har hengt med mange kule mennesker, sett skumle påskefilmer (Fritt Vilt 1 og 2, which btw sucked), lest påskekrim (Agatha Christie naturligvis), vært en tur på Stadsbygda, gått påsketurer, grilla, spist kvikk lunsj og har til og med trent litt. Altså har jeg utsatt øvinga til religionsprøven som vi skal ha i morgen til i dag. Nå har jeg igjen ca. 20 sider å pugge, så jeg ligger egentlig bedre an enn jeg vanligvis gjør rundt klokka 9 kvelden før en prøve. Dessuten har jeg også utsatt å øve til det fantastiske engelsk-prosjektet vårt, som er et aldri så lite drama om litteraturhistorien. Jeg begynner desverre å innse at vi faktisk skal framføre alt dette for klassen og får derfor litt angst. Ellers kom jeg nettopp på at vi i morgen skal ha den aller siste prøven på hele videregående (bortsett fra heldagser og eksamener), og det er litt rart å tenke på...for ikke å si herlig. Derfor prøver jeg ut en ny prøveøveteknikk som går ut på å skrive en fancypanzy oversikt/tankekart/somethingsomething over stoffet. Etter hvert som jeg kommer lenger ut i stoffet ligner det bare mer og mer på vanlige notater. Dvs. at jeg egentlig har skrevet notater av det samme to ganger. Velvel, det skader sikkert ikke. Alt for å slippe den kjipe puggeteknikken hvor jeg bare gjentar ting til jeg husker det. Nå må jeg vel tilbake til Kant og Konfutse og alle de andre hyggelige filosofene. For at dette ikke skal bli en så kjedelig blogg at dere sovner av å lese den, legger jeg ved et lite naturbilde tatt et par hundre meter unna huset mitt.


Håa rox lizm

1 kommentar:

Lucy Mörck sa...

YAJ! Blir du mer å finne på msn og sånt daa? :D Når du ikke har så mye prøver?<33
haha, ordbekreftelsen var probs. You got probs?