torsdag 25. desember 2008

Oppdatering

I jula får jeg en slags merkelig dragning mot datamaskinen. Jeg vet ikke om det kanskje er litt trist. I de siste månedene har jeg brukt dataen min mindre og mindre til ting som ikke innebærer skriving eller itsl, men når jula kommer, får jeg plutselig lyst til å sitte på msn. Som regel blir jeg småkvalm bare av å tenke på msn. Jeg vet ikke helt hva jeg har i mot det. Det er vel for det meste det at det nesten aldri er noen å snakke med der, og når det er noen der jeg vil snakke med, kan jeg egentlig ikke logge på, for da vet jeg at jeg kommer til å bli sittende en time or so. Og det har jeg som regel ikke tid til.

Nå derimot har jeg all tid i verden. Det er ganske herlig. Jeg er ferdig med særemnet (en merkelig følelse som faktisk ikke gjør meg glad, for jeg føler at hele særemneperioden bare har blitt sletta fra hukommelsen min. Som om jeg ikke husker noe av det jeg skrev), og jeg har ingen planer for jula. Bortsett fra å prøve å komme i gang med treninga igjen. Jeg var flink i kanskje to måneder, men nå det gått en hel måned uten at jeg nesten har røra på meg (jeg er litt unnskyldt da, satt jo for det meste og skrev på særemnet), og det betyr vel i grunn at jeg må begynne på skrætsj igjen. Jippi! Problemet er jo at det er is over alt ute. Å jogge på is er ikke så veldig morsomt. Ikke å gå heller, egentlig. Jeg kan jo for så vidt trene styrke inne, men det er så kjedelig. Derfor ligger jeg heller i senga og leser i Frelseren eller Sneglemannen (som btw er morsom - takk Camilla)...eller Iskaldt Bedrag. Ja, jeg er en person som ikke klarer å lese en bok på en gang. Jeg er også en person som er flink til å lese halvveis i en bok, for så å legge den fra meg. Iskaldt Bedrag kom jeg halveis i i sommer. Men den er egentlig ganske dårlig, så jeg er unnskyldt. Jeg har funnet ut at jeg har ganske mange bøker her hjemme som jeg ikke har lest enda. Veronica vil dø, for eksempel. Fant ut at vi (dvs. søstra mi) hadde en del bøker av Paulo Coelho liggenes her, og de skal visst være bra. Har hittil bare lest en av han; Alymisten. Og jada, den er fin og vakker og blablabla, men også ganske kjedelig. Kjedelige bøker er ikke noe for meg altså. Har planer om å lese mer Hamsun though (selv om det også er en smule kjedelig)!

"Det er ikke dårlig tid som skaper hastverk, det er hastverk som skaper dårlige tider"
Det er vel der problemet vårt ligger...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Græggen. Nå skal jeg snart lage brokkolipuré. Jeg er stuffed. Jeg har en fantastisk vakker lue, som jeg føler meg super i. Jeg tenker på sommern hele tida. Jeg syns det burde være kalendere i hver måned, som i Stjärnfall & vinterkyssar, hvor de delte opp en historie. Det vil jeg ha hele året. Jeg må bytte gaver. Trallala, jul.
Hilsen CamillJa

Lucy Mörck sa...

yoyo!
vi kan jo snakkas på msn snart? :D
let me know når du er online
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

camilla sa...

Jeg ser ikke på Gossip Girl engang. Tror jeg bare følte veldig for å ha på meg den nye vesten, og da passa det jo bra med slips. Slipspunk? Slipswannabe. Skjortesnipp og oppklippa skjørt.
Men det er jo litt skoleuniformstil også, er det ikke?

Ja, det er akkurat den lua. Er den stygg?

Hell yeah, DSI in NY. Det hadde vært drittøft om du studerte i New York etter videregående. Det er snart, det! Sjukt å tenke på. Kan hende du kommer til å dra dit, du er tross alt bare 18 år, og har jo et helt liv på deg. Forhåpentligvis, om ikke mafiaen tar knekken på deg før det.
Du kan dessuten ikke ligge under dyna 24/7, fordi du må på do av og til.

Nyttårsforsetter.. Jeg har bare tåpelige, som folk vil le av og som jeg egentlig vil holde for meg selv. Gjøre verden bedre? Jeg er en liten bekk i en stor elv. Og nå skal jeg svømme litt mot strømmen.

Hva med deg, hvordan skal du bli rik? Lotto? Og når du skal bli mindre redd, det er bare å slippe keepern og kjøre på. Heia Eia!

Nå er det under en time til middagsbesøk. Vi skal spise raclette, namnam. Jeg skal ha på meg vesten, hurra.
Forresten har Lucy skrevet noen kjemperåe dialoger vi kan bruke i DHMG-filmene. Jeg gir meg ende over.

Om du blir rik, spanderer du tur til New York? :):):):)))):):):):):):)::)))))