søndag 14. desember 2008

Prosit!

Først og fremst: til alle dere jeg ikke har svar på kommentarene til - jeg skal gjøre det. Snart.

Den beste medisinen mot forkjølelse og influensa er å fortrenge at man har det. Er du kvalm og har dårlig matlyst? Spis mat! Er du utslitt og har vondt i hele kroppen? Dra på skolen på en full 8-timers dag. Og ikke glem å ha gym. Fryser du og har feber? Gå en lang tur ute i kald vind og minusgrader. Dette har altså vært min taktikk gjennom hele livet, og har gjort at jeg nesten aldri er syk. Greit, jeg er forkjøla en to-tre ganger i året, og noen av de gangene får jeg feber og influensa i tillegg, men det er da slettes ikke så ille. Det eneste som er bra med kroppen min, er med andre ord immunforsvaret mitt. Jeg er nok den eneste i familien min som ikke tenker at de må holde seg litt unna den personen som har blitt syk. Jeg tenker motsatt. Man må jo teste litt ut hvor mye immunforsvaret kan tåle! Og tydeligvis klarer det ikke å stå imot når 3 av 6 i huset er syke, og jeg atpåtill ikke bryr meg om å bli hosta rett opp i tryne av smittebærerne (ikke planlagt btw!).

Er du lei? Jobb med særemnet!

2 kommentarer:

camilla sa...

Hei Ragnhild :D

For noen fine råd du har. De skal jeg virkelig bruke, nå som jeg har blitt smitta av pappa. Noe av det første jeg skal gjøre i morgen er å ta meg en halvtimes tur for å gå til bussen i forhåpentligvis litt kulde. Og å jobbe til halv fire. Det høres jo forkjølelsesfordrivende nok ut?

Ja, jeg skjønner jo at ting tar tid, når du har dette særemnet. Blir det ferdig?
Blir digg med ferie! Jeg skal sove sove sove og omgås med de vennene jeg klarer å finne. Hva skal du finne på?

Handel-shcmandel. I år har jeg utelukka en del gaver, og sender bare et kort. Hvem har tid til å finne julegaver til folk man ikke har snakka med på lenge og føler man ikke kjenner så godt lenger? Seriøst. Ikke har jeg penger heller. MEN! Jeg får 2000 i lønn i måneden da. Så med det forbruket jeg har hatt, skal jeg ha ca 500-700 igjen å spare. Jadda, jeg er jo så sparsom av meg. Nei.
Jeg tror at om du poster noe feks 18. desember så kan det komme fram i tide like vel. 16. er bare en slags garanti-tidsfrist. Da er det bænkers.

Takk for at du liker håret mitt. Haha, jobba mye med det. Jeg har funnet ut at lugg ikke er helt min greie, jeg liker det bedre når den ligger til side, eller kan festes med spenne. Kort i nakken og fyldig ved øra. Og rødt. Rødt hår er så fantastisk, hurra.

Har du forresten sett de få bildene Lucy publiserte fra Halloween på bloggen hennes? Bare lurer. Og jeg tror du hadde gjort deg like bra som filmstjerne! Vi får kle oss ut neste gang. Å. Når blir neste gang? Føler vi har så mye gjøre, alt bare samler seg opp, så rekker vi ikke å gjøre noe som helst, for vi aner ikke hvor vi skal begynne.

Hva som skjer med meg for tida er jo stort sett jobb. Men jeg har skrevet et brev til deg som forhåpentligvis er framme innen 24., og det er litt mer utfyllende enn disse kommentarene.

I mårra skal jeg sy en bukse. Juhu. Håper jeg klarer det, etter å bare ha sydd kjoler, korsetter og et og annet sjal. Men jeg liker jobben min. OG, venninnen til mamma, Nina, har ei hytte i Sandefjord, litt uttafor sentrum, som jeg kan bruke om vår/sommer/høst! Altså når det er litt varmt. Tenk da, sitte på hytta og kose seg, lese ei bok, titte ut over sjøen, ha noen venner på besøk. Mmm. Ta seg et kultivert glass med vin. Jadda. Kommer du også eller?

Over og ut!

Lucy Mörck sa...

Hhaha, BARSKIZ
jeg er skikkelig enig i rådene dine. Kanskje du bare urde vært på fjernsynet?
Slags dr. phil-opplegg. For føler skikkleig at rådene er noe som ikke alle andre hadde tenkt på.
Kanskje det passer seg i militæret?

får bare fortelle at jeg digger blåfjell når de blåforeldrene bare er skikkelgi rasister mot hun røde.
Ikke at jeg digger det, men jeg vedder på at barn tar det til seg, og lærer at man må akseptere de fleste.

way to go, dr. grön.