mandag 26. januar 2009

Jeg er den typen som aldri får med seg de virkelig store filmene når de enda er store. Jeg har for eksempel aldri sett Star Wars, Harry Potter (ikke lest bøkene heller for den del) eller Batman. MEN i dag bevegde jeg meg et aldri så lite skritt fremover. Jeg har nemlig sett Pride and Prejudice! Jada, den var koselig og fyren er kjekk osv., men jeg skjønner virkelig ikke hvordan en sånn film kan bli such a big deal. Det er jo bare en film...det er ikke en gang noe spesielt med den. Den er ikke så veldig "woooow". Men koselig var den.

På lørdag flytter vi faktisk. Til et helt nytt hus. Som bare er halvparten så stort som dette. Vet ikke helt om det er jay eller ikke. Skoleveien er iallefall dritt.

What have you guys been up to lately? Noen som vil analysere The Garden of Love for meg?

8 kommentarer:

camilla sa...

hei rags. selv om du ikke har skrevet noen kommentar til meg, skriver jeg en liten en til deg.

denne uka har jeg stått opp seks hver dag, og vært i seng fra elleve/tolv og utover. jeg har bodd på jobben og kom nettopp hjem. that'z everytzing about meh.

har du forresten fått brev? håper det kom fram før dere flytta. jeg må få din nye adresse!
hvordan er det nye huset? kanskje du fortalte om det, men det har jeg glemt, sorry mate. soulm8.

nå har jeg også skambankt-cd'en. skal høre på den etterpå. D I G G. skal du ha den?

ja du er FLINK FLINK FLINK FLINK FLINK FLINK FLINK FLINK FLINK!

camilla sa...

Haj på daj!

Godt å høre fra deg, selv om masse skolearbeid og forjævelighet ikke er det beste å høre om. Tenk så fint når du er ferdig med det? Da kan du.. ja, jobbe i nesten hele ferien og begynne på skole igjen til høsten. Wuhu.

Angående søvn så er det et problemområde. Forrige uke sov jeg også på jobben, enda mindre enn første uka. Jeg var så glad da jeg satt i bilen på vei hjem! Så glad, så glad. Og Nina roste min "fantastiske innsatts". Det var litt stas.
Denne uka har vi jobba fra ni til fem. Med litt unntak når toget er forsinka. I dag satte de inn nytt tog fra Larvik, men det gikk ikke halvveis til oslo engang før det stoppa, så vi måtte vente på det toget som gikk en time senere. Som selvsagt var tjue minutter forsinka. Du må ikke tro at det er enkelt å kjøre tog, nei.
Det har vært litt fint å jobbe så mye også, da blir man kjent med de andre på en helt annen måte enn hvis det hadde vært en vanlig ni-til-fem-jobb. Vi ler veldig mye. For vi er veldig trøtte.
Det var alt om min jobb.

Jo, jeg syns du skal kjøpe Hardt Regn. Har ikke helt satt meg inn i tekstene ennå, men den høres bra ut. Mye om løgnere og sant og usant. Å, jeg gleder meg til Slottsfjell!

Gratulerer med russeklær! Hihi, gleder meg til å se russebildene dine på Fjesboka.
Håper du ikke dæwwer av utbrenthet. Det ville vært tajt.

Hvor mye snø er det hos dere nå? Ganske ganske mye? Her er det ganske mye. Og femten minus i dag morges. Brr, og alle sier jeg må skaffe meg en jakke (går rundt i den strikkegenseren, vet du). Men jeg sier bare "pfft" og kler på meg et lag ekstra med klær. Vi har fått ei dame fra England som skal være hos oss i to uker, hun heter July, og hun sa jeg var viking. Haha. Real viking. Det er meg.

Kjempefint å høre at du ble glad for brevet! Du vet, jeg digger jo å lage kollasjer. Særlig med Lucy. Neste gang DSI møtes får vi lage noen heftige kollasjer. Med tema, det er så gøy. Og ha bandøvelsse, du må jo også kunne Boblebabe-sangen! Krise!

Helt topp at du sender meg adressa på essemess. Så skriver jeg den ned i boka mi and keep it forever. Bare send melding nårsomhelst,jeg oppdager det ikke uansett. Med mindre det er i helgen, kanskje. Å, i helga skal jeg på kino. Endelig! Blir digg. Og sove lenge, mm.

Når pleier forresten du å stå opp? Nå står jeg opp halv seks hver dag. Ja, det er litt pain. Derfor skal jeg kjempestraks gå og legge meg.

Håper dere får litt nettvett snart, og en virusfri data, så vi kan snakkes litt! Nå syns jeg det er lenge siden, altså. Ei, du har jo ferie neste uke! Lucky you, sier jeg. Lucky you.

Hilsen ikke-så-lucky-Leif

camilla sa...

Ja, når man ikke skriver kommentar på en stund, blir de faktisk så lange!

Anonym sa...

Ey, Rags, hvorfor kan du ikke gå på BI i Sandefjord. Det er RETT ved siden av jobben min. RETT ved siden av. Så kan vi spise lunsj sammen, vettu!

Lucy Mörck sa...

Yo Yo, R to the G.
Åsesn ståre te?
BRA at du likt ebrevet jeg skrev til deg, og din mor (øhøh).
Fordi at den globale webkommunikasjonen er på post siden av samfunnet, valgte jeg å kjøre litt trygt, nemlig å kommunisere per brev. (:
Følte kanskje det ble litt mye siden camilla og jeg just hadde sendt deg litt, men håper det går bra. Savner deg, vettu!

Seriøst, en sommer syns jeg at du camilla og jeg kan stikke til Danmark eller noe å ha et jævla pippilangstrømpeliv en sommer?

Føler litt avkopling (kobling?) er det som skal til.
og joiner ideen til camillæ at du skal stikke på BI i Sandefjord.
:D

Ord:
haha, et industrielt hjerte eeer, nåår kjærlighet blir en industri?
sånn som allehjertesdag?

I love Kaizer bak Kaizer, burde lage FLERE! MANGE TUSEN TIL! moahaha, det er så sprøtt. Man føler liksom at man kjenner de gutta, så. jævla. godt. liksom. Det er så sprøtt! Kaizers ER en gjeng mordere, mohahaha.

Hakke lest den enda ass, men har skikkelig lyst, føler det bør være en del av en litterær utdannelse å få lest det. ER det ikke en film også?

Fikk du forresten snøbildet jeg sendte per mms? Det er enda mer esnø nå, og jeg har på meg sommerklær, fordi jeg tenker skikkelig på sommer i dag. Så nemlig filmen "Min søsters barn" som jeg har sett minst tre ganger før, og toeren likemange ganger (har du sett disse filmene?) De er geniale. De lever i en jævla anrkistfamilie og finner på så sinnsykt mye gøyy, og da fikk jeg denne spiren av en drøm om å stikke til Danmark og bare overta hele stedet :D mit græggi und leif.

Ellers så har vi premiere på revyfilmen vår i dag, også stikker jeg itl mormor etter det.

Hva skal du idag?
Og åssen gåre med all russinga? føler kanskje det er et litt oppbrukt spørsmål, (leste jo her at alle andre hadde spurt, og kanskje kan jeg bare stikke på bloggene til Charlotte og camillæ og sjekke, men det blir kanskej litt merkelig)
derfor spør jeg likevel. HUSK! å skriv en HYSJ!!! fra Cmailla og meg, ettersom vi nok ikke får møtt deg fysisk før russetiden er over.

Tell me everyzing about ypou. Har du forresten fått med deg at kaizerne skal gi ut ei samleplate OG en jævla fasit på sangene? Det er litt kjedelig for det betyr vel at det går mot en ende (og til slutt f år VI/fansen en brist)?

Jessør!

Nå må jeg stikke og fyre litt i peisen, før det iser på rutene her.

Sjallabais :D PILS ut

(synes forrsten det var sprøtt det med ordbekreftslen. Min er "Sprita" ganske merkelig det også ihhiih)

Lucy Mörck sa...

whops, glemte å skrive postsiden i samme ord. Forgivemee

camilla sa...

Gratulerer med ferie! Og kjempelykke til med revyøvelser og revyen i det hele tatt. Prøv å ikke tenk så mye på helvete som kommer før påske. Den tid, den sorg. (Det er forresten rundt syv uker til påske.)

Tror det er en smule under enter-tasten. Hva gjør jeg med det, Ragnhild? Noen gode ideer?

Ååå, vet du, nå har snart alle som syr på jobben, slutta, bortsett fra Marit Synnøve og jeg (og vi er lærlinger). Det er helt finanskrisekrise her, og kaos i syrommet og alle mønsterne er tegna feil. We have to redo everything. Everything. Og det ender med at jeg snakker engelsk hele dagen, fordi Julia (hun het ikke July, bare Nina som sa feil og vi sa bare det Nina sa) er engelsk og så kommer det to til fra England. Og jeg er nesten oversetter, fordi Marit Synnøve og Lina (hun komme fra Litauen og har sydd 15 år på fabrikk og bodd i Norge i tre år) ikke er så flinke i engelsk.
Men det blir kjekt å kunne mange fagutrykk både på engelsk og norsk.
Og denne uka har jeg vært i seng halv ti, så det er greit. Selv i går! På en lørdag, mann! Gleder meg saiko til våren, når jeg kan bo i Sandefjord og faktisk får litt fritid som ikke går med til å spise, se en halvtime på tv og så sove.
Trallala.

Veit hva du mener om musikk. Noen ganger er det fint å ha litt stillhet til å høre seg sjøl. Andre ganger er det fint å ha musikk til å overdøve andre. Sound of silence.

Nei, det ble ingen kino. Vi skulle se Benjamin Button-filmen, men Elisabeth hadde ikke råd, og jeg hadde ikke tid. Jeg satt og sydde på skjørtet som jeg ikke ble ferdig med på jobben. Men det ble kjempefint og litt verdt det.

Jeg veit! Det er så sinnsykt mye snø og det slutter aldri å komme heller. Det bare laver ned, nesten konstant. Ikke i dag, da. Nå er det faktisk ekle varmegrader som gjør at alt detter ned. Buu.

Jeg har gul kåpe, men den er søren meg ikke noe varmere enn en ullgenser. Ca like varm/kald, om ikke kaldere. Så det så.

Å, poor you med skolearbeid til 3. Det er ikke noe gøy. Husker jeg hadde noen sene kvelder dagen før vi skulle levere inn mapper.
Kjenner til den følelsen at man vil motbevise at man ikke rekker noe på en viss tid. Jeg går aldri før ti over halv syv, når jeg går til toget. Mye snø ingen hindring. Å, jeg er lei av å gå den samme strekninga! Blir fint når snøen er borte og jeg kan trille ned på sykkern.

Så lange kommentarer det blir nå. Send meg et brev!

Goodbye from Camilla, the Viking

camilla sa...

Ej, du skulle ha dratt deg til Bergen, mann. Sånn ca 29.april.