fredag 2. januar 2009

200.......9?

Nå som jeg allerede har oppsummert 2008 i bilder, tenkte jeg at jeg også kunne "oppsummere" 2009. Siden jeg ikke enda har skaffet meg et kamera som tar bilder fra framtiden, blir det desverre lite av det her.

2009 kommer til å bli et fælt år som for det aller meste vil være preget av omstillinger. Forhåpentligvis ender det opp med å bli bra etter jeg har gått gjennom alle forandringene (høres nesten ut som jeg skal skifte identitet, men ta det med ro; jeg har ikke noen planer om det). Først må jeg velge om jeg vil ta et valg nå som skal bestemme hva jeg skal gjøre resten av livet eller om jeg vil bruke enda et år til å finne det ut. Så må jeg eventuelt finne ut hva jeg skal bruke resten av livet mitt på, eller hva jeg skal gjøre det neste året. Dessuten må jeg finne ut hvilken by jeg skal bo i og hvor i byen jeg skal bo. Så må jeg jobbe i sommer for å tjene nok penger til å ha litt back-up-penger til det neste skoleåret. Når høsten kommer, kan det hende at jeg bor på en liten hybel i en by hvor jeg ikke kjenner noen og studerer noe jeg egentlig ikke liker. Nå som jeg tenker på alt dette blir jeg nesten så redd at jeg ikke klarer å fortsette å skrive et seriøst blogginnlegg lenger. Men jeg får prøve.

Det kan for så vidt også hende at jeg fortsatt bor hjemme, jobber og tar opp et par fag. Kanskje skal jeg prøve meg på R1-matte? Eller så kan jeg jo ta R1-matten et annet sted enn i Levanger. På den måten kunne jeg vent meg til hybellivet uten å måtte starte på en helt ny utdanning. På den måten slipper jeg å bli helt overveldet av nye og skumle ting.

Kort og greit: 2009 er et år som kommer til å bli preget av store omstillinger for min del. Hva skal du gjøre i 2009? Kommer det til å bli et år likt alle andre år?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jeg slenger ut gjester bare for deg. ILUUUUU. Hjerte hjerte hjerte

Jeg tror ikke jeg syntes det var rart jeg var med på bildet? Jeg syns bare de var morsomme. Alle bildene fra vinterferien er jo morsomme. Hele vinterferien var morsom. DU er morsom! De kaller deg vel ikke Moro-Ragnhild for ingenting?

Jeg tror denne personen hadde sagt ja til grisefyll om hun hadde hatt nok penger. For et godt eksempel. Jeg er glad jeg har andre til å gå på fylla for meg, og så fortelle meg om det etterpå, og hva som er lurt og ikke lurt å gjøre. Så slipper jeg å gjøre samme feilene. Har du også noen sånne greie venner?

I dag har jeg vært en tur innom kjøpesenteret. Det var salg overalt (overraskende, ja) og kjempefine t-skjorter på cubus til 30 kroner. Jeg hadde mange gode muligheter til å sikre meg en større garderobe. Jeg hadde til og med penger!
Så, kjøpte jeg noe? NEI! Jeg kjøpte ingen verdens ting! Det eneste jeg brukte av penger, var 9,50 som jeg hadde igjen på et tullete tilgodekort på H&M som Martine fikk låne da hun kjøpte en skjorte der. Og så fikk jeg ti kroner tilbake. Jeg har faktisk tjent penger i dag.
OG gått tur langs elva til cc vest og langs veien hjem igjen. For en givende dag. Jeg som trodde jeg skulle være i pysjen hele dagen og lese i bøkene jeg sikret meg på biblioteket.

Du burde forresten låne "Vi kan godt kysse". Ikke fordi den har en litt teit tenåringsboktittel, men fordi den er moro og interessant å lese. Og fordi Jan Zahl har skrevet den. Zahl Zahl Zahl hjerte hjerte hjerte. Og fordi den består av 330 sider, og vi liker bøker som er tykke. Fatso-bøker, ja takk!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg må se og komme meg i seng klokka elleve. I går sov jeg sikkert ikke før to, noe som resulterte i at jeg våkna ett. Hei alle mennesker som ikke går og legger dere, så jeg sitter oppe på msn og prater med dere, gå og legg dere!

Har jeg fortalt at jeg begynner å bli hestejente? Haha. Jeg fikk til og med en ramme med to bilder i. To bilder av Linda, fjordingen til Martine, og meg. Jeg tror det er et sikkert tegn på at man blir hestejente ganske snart. Jeg har også en hesteblogg. Dritkult!
Men altså, jeg har ikke noe i mot det. Gjør meg bare litt mer interessant, eller hva? Eventuelt noe mer å gjøre når jeg har fritidsproblemer. For det har jeg jo.

Nei, du, denne kommentaren begynner å dra på. Snart er det middag. Mm, pizza sikle sikle. Jeg syns jeg fortjener det. Kose-pizza.

Adios, bandidos!

(ja, trykk på navnet mitt, jeg vet du vil!)

Lucy Mörck sa...

haha, korse-camilla?
Som i korselig
som i
jadda.
men dø! kom til vestfold da :D
masse bra høyskoler i vestfold.
grunnen til at du skal gå her er:
Camilla flytter til Sandefjord jeg Tønsber/Larvik
Da er du all we miss <3333

camilla sa...

Glemte å si hva jeg skal gjøre i 2009. Vil du høre?

GRISEKOSE MEG.

Det vil ikke ligne noe.

Takk for oppmerksomheten.

Anonym sa...

Raggs, nå er jeg skikkelig sliten.
Hvorfor ekke du på msn?

Den Jan Zahl-boka er kjempefin. Nå har jeg jo lest ferdig hele. Den slår definitivt den dumme boka du har nå.

Greia er at jeg nesten føler jeg må sove så mye jeg kan i helgene. Og det er egentlig ikke så mye, siden jeg finner på å stå opp tidlig ogg dra på biblioteket. Jeg sov sikkert ikke åtte timer engang.
Og en annen greie er at det finnes hundre ting som er morsommere og mer givende enn å sove. Det er så bortkasta tid, bare sove. Får jo ingenting ut av det. Derfor vil jeg heller gjøre mer interessante ting, som å lese og snakke og bare ikke sove.

I dag er det grå søndag, og jeg hørte på Evig pint-plata på vei hjem fra byen. Oslo er en grå og trist by. Fytterakkern.

Å, det er en durelyd, men jeg vet ikke hvor den kommer fra! Sykt irriterende
Når jeg har kommet litt mer til hektene skal jeg støvsuge. Og sy i knappen som ramla av skjørtet mitt.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.