onsdag 8. juli 2009



Jeg har begynt å like Nesset litt nå etter at vi flytta hit. Don't get me wrong, synes fortsatt Momarka ruler, men det er liksom litt mer ordentlig bondeland her, noe jeg synes er greit når man først bor på landet. Begge bildene er fra Håa (eller i nærheten av Håa i det minste). Oppdaget nemlig en badeplass der i går (bildet blir tatt i retning bort fra badeplassen, vel å merke). Litt mye stein, men ellers ganske fint. Var flink i går - både sykla en gang rundt Håa på formidagen og gikk den samme runden på kvelden. En runde som er helt forferdelig kjedelig å gå - det er laaaangt!

Ellers har jeg en god nyhet: jeg fikk heldigvis 5 på norskeksamen etter å ha klaga. Begrunnelsen var noe sånt som at jeg viste stor kunnskap og evne til å analysere de to diktene (selv om det jo var sanger) og at språket var svært godt (foruten mange kommafeil, noe som egentlig er litt flaut) og at 4eren var streng og urimelig. Derfor sier jeg nå takk, kjære sensor. Fikk også tilbakemelding på klagen på eksamen i samfunnsøkonomi. Der ble karakteren derimot ikke endret. Det synes jeg faktisk er helt på trynet. Eller, det som egentlig er på trynet er at det har blitt krevd alt for lite av oss i to år. Vi har rett og slett ikke lært det vi skulle ha lært. Dette høres sikkert ut som en dårlig unnskyldning for å få en ikke så veldig bra karakter på eksamen, men jeg vet at med det jeg har lært i år har jeg ikke kunnet klart å skrive en veldig mye bedre oppgave enn det jeg skrev (nå var den jo ikke perfekt. Synes liksom ikke jeg fortjener 6). Hadde jeg levert eksamensoppgaven min til læreren jeg har i faget, hadde jeg garantert fått 5 eller bedre. Jeg er veldig for at det skal kreves såpass mye av oss elever som det tydeligvis gjorde på denne eksamenen, men da må det også bli satt de samme kravene resten av året. Hvis ikke tror man at man er en 6er-elev når man egentlig ikke er god for noe mer enn 4.

1 kommentar:

Anonym sa...

aaah!
gratulerer med bedre karakter på eksamen :D:D:DD:
hilsen surrelussi