lørdag 10. april 2010

Sol, slossing og slabbedasker (that would be me)

Shit ass, denne helga er jeg alene i leiligheten. Skjønte at noe ikke stemte da jeg hørte Ida stå opp før klokka 10. Jeg selv hadde våknet for lenge siden av at røykvarsleren på rommet mitt var tom for bateri. Mmm, verdens beste vekkerklokke! Anyway, Ida ville heller henge sammen med de rike slektningene sine denne helgen enn med meg. Skjønner henne godt!

I dag var det skikkelig fint vær her i Bergen. Jeg tok på meg solbrillene (som selvfølgelig havna i veska etter 5 min. Jeg hater solbriller!) og gikk inn til byen for å møte noen folk som ikke har rike selktninger de kan rømme til når jeg truer med å møte dem (stakkars). Vi drakk milkshake, kaffe og vandret litt rundt på bryggen og festningen. Der så vi noen nørds som var kledd i middelalderkostymer og sloss med sverd og øks og div. Vi sto selvfølgelig ved siden av og ropte "MERE BLOD!", men til vår skuffelse var det ingen av dem som ga hverandre noen synlige skader. Wtf? Man up liksom!
 (Bergensavisen syntes tydeligvis at dette var verdt å ta bilde av)

Jeg tok desverre ingen bilder av byturen selv, men jeg jeg regner med dere har nok fantasi til å de for dere hvordan det så ut. You know, Bergen, sol, mennesker. Thats it.

Da jeg kom hjem lagde jeg meg en litt improvisert middag som viste seg å være dødsgod. Den tok jeg faktisk bilde av, men jeg fant ut at retten min ikke så like bra ut som den smakte, og dermed må dere rett og slett bare lage den selv for å finne ut hvordan den ser ut. Jeg stekte kyllingfilet i biter, sopp, rødløk og brokkoli i panna, schmækka oppi et par dæsjer melk og litt rømme og lot det småkoke i noen minutter. Kokte litt pasta og miksa det hele sammen. Nam!

Etterpå snakka jeg litt for lenge i telefonen med Silje og spiste dette:
 Egentlig har jeg ikke råa til å spise så mye fancy frukt som student, men litt må man da kunne ofre for å holde seg unna godis (dessuten har jeg stjelt honningmelonen fra Ida. Hun får sikkert så mye penger av de rike slekningene sine i helga at hun ikke bryr seg)

For jeg holder meg unna alt usunt altså

 Nei, det er ikke sjokoladepapir du ser i søpla. Det er forresten ikke patetisk å ta bilde av søpla si i det hele tatt.

 Jeg skal gi deg patetisk jeg! Her gir jeg mangoen min et "jeg-er-ikke-sint-bare-veldig-veldig-skuffet-blikk" fordi den ikke har klart å bli moden fra i går til i dag.

Ja, nå kan dere være glade for at jeg ikke tok noen andre bilder i dag!

5 kommentarer:

camilla sa...

Fersk ananas er så godt! Jeg dævver.

Silje sa...

Seriøst, d e totally værdt det å snakk læng med mæ i telefonen, d e næmlig fordi æ villa aldri dumpa dæ for mine rike slækninga nemlig, æ har villa tatt dæ med så du å kunna nyta godan med å ha ein vænn med rik familie! hah

Ida Winnberg sa...

wtf! sånn slæm mot Ida innlegg eller?! Hallo ikke min skyld at æ e så ufattelig lei av dæ rags. må jo farsken mæ finn på nåkkå her i byen å, ikke bare sitt på hybeln hele dagen.

å forresten: DRITSUR fordi du spist opp melonen min!

tror forresten bloggen din har blitt litt islandsk - det her va nemmelig ordbekreftelsesorde æ mått skriv: dultr (skulla ønska d gikk an å bruk kursiv på det siste men)

Christina sa...

HAHA, YOU are FUNNY! :D

Ragnhild sa...

Jeg velger å ignorere alt det negative som står her og heller fokusere på det positive. Dvs: love you too guys!