onsdag 10. februar 2010

Gøy!

Teknologi er flott, er det ikke? Som dere sikkert har fått med dere, lanserte Google i går Street View, altså et bildekart over de største byene i Norge. Må si jeg er litt overraska over at de har fått gjennom noe sånt her i Norge, hvor man er så opptatt av å beskytte personopplysninger at man ikke en gang tør å bruke sitt virkelige navn på facebook. Personlig synes jeg dette er en utrolig underholdende tjeneste. Hvor gøy er det ikke å se bilder av huset sitt på nettet? Ja, også er det jo litt praktisk også da, spesielt for sånne som meg som er skikkelig rævva på å tolke vanlige kart. Det morsomste er alle de sære tingene og menneskene som Google Street View har fanget opp fra ulike steder i verden. Alt fra slosskamper til litt vel lettkledde mennesker. Min favoritt er faktisk fanget opp her i Bergen. Her er et par duder som tydeligvis/forhåpentligvis var klar over at Google skulle komme på besøk i gata:
 
Hadde jeg vært her i Bergen da bildene ble tatt, skulle jeg så definitivt funnet på noe tull. Hva er vel bedre enn å få idiotiske bilder av seg selv foreviget på internett?

Her kan du se et lite utvalg av underholdende bilder fra Street View. Som dere kan se er det ikke lenger så lett å bryte seg inn hos folk eller gå rundt med gevær uten å bli hengt ut på nettet. Med andre ord: the world just got a little safer.

Ingen kommentarer: