søndag 5. september 2010

Sjokoladefondant and the city

First of all: Er det bare jeg som synes den fordømte gave-saken er sykt uinteressant? Tror faktisk jeg kan gå så langt som å si at jeg bryr meg mer om hva Jens Stoltenberg har på brødskiva enn hvilke gaver han får fra hvem. Nå har visst Navarsete mottatt et armbånd til en verdi av 26 500 kr av Røkke-firma. Det jeg lurer på er: hvem gidder å gi et så dyrt armbånd til LIV SIGNE? Hadde skjønt det hvis det var Jonas liksom...

Sånn. Nå har jeg vært nok samfunnsengasjert for en dag. Må jo passe på det nå som jeg går statsvitenskap. Over til noe mer underholdende. Lørdagskvelden tilbrakte jeg her

Til deres (men ikke min) store skuffelse var jeg ikke på besøk hos Alexander Rybak, men ute og spiste sammen med noen jenter fra klassen. Aker Brygge er nok ikke stedet man går som fattig student, for jeg klarte å svi av hele 400 kr på middag og dessert. Kanskje burde jeg tatt turen innom Rybak likevel? Neidaaa, maten var nesten verdt pengene (noe jeg ikke akkurat kan si om Rybak). Og for første gang i mitt liv bestilte jeg vin til maten (et glass kostet like mye som én flaske på polet). Følte meg skikkelig voksen. Til dessert spiste jeg verdens beste sjokoladefondant

Ååh, jeg kunne spist sjokoladefondant til frokost, middags og kvelds ass. Men nei, i dag spiser jeg faktisk smågodt til frokost. Til gjengjeld har jeg blitt fast passasjer på linje 3 til Sognsvann. Har vært der tre ganger denne uka, og tenker at jeg må ta turen dit i kveld også. Passer veldig godt om du liker å bli passert av menn i 40-50årsalderen som har meldt seg på Oslo Maraton istedenfor å kjøpe seg motorsykkel. Er litt andre typer der også da. På fredag løp jeg forbi en mann i 60-70åra som løp saktere enn jeg går...om jeg hadde amputert føttene. Jeg synes nå det er et boost for selvtillitten uansett når jeg klarer å løpe forbi noen, så jeg bare " IN YOUR FACE, SUCKER!" og han bare...fikk hjerteinfrakt eller noe.

Nå må jeg nok kaste meg over pensum igjen. Hurra! Hva skjer forresten med helt syke reklamer på Spotify for tiden? Gamle damer som ikke kan å uttale "legitimasjon" og folk fra Paradise Fuckings Hotel?! Jaja, nå kan man visst få premium gratis, men det blir for avansert for meg...

SJOKOLADEFONDANT TIL FOLKET - RAGGY

1 kommentar:

pernille sa...

Hahah, likte første avsnitt spesielt, helt enig! Og ja. "legiMItasjon...." Tror jeg dævver av folk som ikke klarer å si legiTImasjon. Samme gjelder for regissør, altfor mange som sier ressigør, vondt i hjertet.