søndag 12. september 2010

Underholdning på høyt nivå

Jeg blir stadig imponert over nivået på seriøsitet hos VG. Det virker litt som at de egentlig skulle ønske de var en TV-kanal og ikke en avis, da de i de siste årene har kommet om med en rekke mini-serier om diverse viktige saker. Rikingen, Fanthomas, SMS Roulette, for å nevne noen. Det var bare et spørsmål om tid før noen tenkte på å lage en serie om det fabulouse livet blant bloggere, moteløver og fashionistaer her i Oslo. USA har The Hills og The City med Whitney Port og Lauren Conrad, mens Norge har OsloGirls med blant annet Marie Amanda Agapi og Nathalie Helgerud. For å være ærlig er Marie Amanda den eneste av den gjengen jeg har hørt om før, men så er jeg kanskje ikke så in i det kewle fashion-miljøet her i Oslo (men der har jeg kanskje et mål for året?). For å illustrere at moteinteresserte i Norge kanskje ikke er like kule som moteitresserte i USA, har jeg funnet et par bilder til dere. 

Her er den motebevisste og fabulouse gjengen fra The City
 

Og her har vi Marie Amanda i kjent positur
Hvorvidt OsloGirls kommer til å bli en stor suksess kan dere vel tenke dere til selv... (nå skal det sies at folk som ser på VG-TV kanskje ikke er de mest intelligente sjelene i samfunnet, så skal ikke se bort i fra at denne serien faktisk blir populær).

Men noe bra kommer ut av dette her også: når VG-TV velger å sende en slik serie, antar jeg at de kan sende hva som helst. Derfor vurderer jeg selv å komme opp med et konsept til en miniserie. Jeg har ikke alle detaljene enda, men serien skal hete noe sånt som "Punk'd by Rybak" og handle om alle de stakkars jentene Alexander Rybak blir forelsket i i løpet av en helt vanlig dag i hans liv.
Stay tuned for more details!

Nå har du (tydeligvis) muligheten! Hva ville DU laget en serie om? Send inn ideen din til VG - der er ingen forslag dumme forslag!

3 kommentarer:

Silje Iren sa...

Ingen tvil, jeg ville sett det programmet! eller, jeg ville vært en del av det programmet :p

Ida sa...

ragnhild, du vil bare date rybak selv du!!! :)

Ragnhild sa...

BUSTEEED