onsdag 1. september 2010

Ragnhild skriver om ting hun ikke har peiling på vol. 9999999999

Halla grabbar! I dag hadde vi en forelesning om skriveteknikk, og jeg kan med sikkerhet si at dette blogginnlegget ikke kommer til å følge oppesettet vi lærte om der. Det var dagens advarsel. Over til alvoret.

Gjør så mye nytt og spennende for tiden. På lørdag var jeg på - wait for it - fotballkamp! Jeg var (sjokkerende nok) bare tilskuer. Var så heldig at jeg fikk se Levangers store sønner bli slaktet av et lag jeg fikk høre lå på bunnen av tabellen, nemlig Oslo City FC. Til tross for at kampen gikk litt dårlig for mine trønderske "venner", hadde jeg og Ida det veldig moro. Min teori er at Oslo City vant kampen på grunn av god karma som de har oppnådd gjennom kulturell variasjon og ulik etnisk bakgrunn på spillerne.  De masjerte inn på banen med kun èn bleikfis med blondt hår, og hva hadde LFK å stille opp med? Jo, en trener fra Island (!!!) og et par karer som har tilbragt mye tid i solariumet. Kampen var så og si avgjort før den startet! Ikke nok med det; de hadde også en liten fyr på kanskje 155 cm som vi bare skjønte at måtte være god.  Hallo, hørt om Mini Jacobsen eller? Han så ganske dum ut der han løp rundt sammen med folk som var gjennomsnittlig en halv meter høyere enn ham, men en ting skal han ha: det var jækla underholdende! 

En annen litt morsom detalj med Oslo City FC var at treneren bare gjenntok to ting under hele kampen. Det eneste han ropte var "Mazoooon!!!" (som var keepern) og "MIKE! MICHAEL! MIKE!!". Det tok oss en god stund før vi skjønte at Michael var kapteinen på laget. Vi hadde flere teorier, som f.eks. at "Mike" av en eller annen grunn var en forkortelse for Oslo City eller at treneren kalte alle Michael fordi han ikke huska hva de egentlig het. For å være ærlig synes jeg litt synd på Michael som ble ropt på sånn ca. hvert andre minutt. Give him a break lizm!

Alt i alt var det en veldig underholdende kamp, selv om den selvfølgelig tapte seg litt da  Mr. Short  Guy ble bytta ut etter type 70 min. Etter kampen trøstet vi oss (vi var selvfølgelig helt heart broken over tapet) med kylling, fløtegratinerte poteter, kake og is før jeg stakk på avslutning av fadderuka. En helt OK lørdag, vil jeg påstå!

Ingen kommentarer: