søndag 23. august 2009

Fadderuke
















Da er desverre fadderuka på BI Bergen over og vi har en dag å hente oss inn på før skola begynner. Det er langt fra nok. Det har vært festing mer eller mindre fra morgen til kveld siden onsdag og jeg føler meg helt ødelagt. Fadderuka er så mye verre/bedre enn russetiden (iallefall hvis du går på BI)! Har hatt en super faddergruppe som har tatt helt av hver dag/kveld, og vi er vel alle på gruppa enige i at det er en skam at vi ikke vant tittelen beste faddergruppe. Det er tydeligvis bare vi som vet hvor geniale vi er. Til og begynne med var vi nok kanskje litt stille og nervøse hele gjengen, men etter å ha fått i oss litt øl sponset av kiwi, ble folk litt mer snakkesalige. Desverre kunne ikke kiwi sponse oss med alt, så nå er jeg ganske redd for å sjekke kontoen min. Har brukt helt sykt mye penger de siste dagene. Verst var det nok i går, da vi var på bar-til-bar-runde som starta klokka 17:00 og varte utover kvelden/natta. Det er ikke sunt å starte så tidlig - verken for kroppen eller lommeboka. I går kveld avsluttet vi hele fadderuka med maskeradeball i et fancy lokale som det var utrolig vanskelig å finne fram i. Der var det konsert og kåringer av beste faddergruppe (+++). Det var veldig gøy, men vi ble litt skuffa da vi ikke vant noe. Dessuten har jeg ofisiellt ødelagt føttene mine totalt. Da jeg gikk i høye heler tidligere i uken endte jeg opp med en del gnagsår, og valgte derfor å kjøpe meg et nytt par sko. Kan ikke akkurat si at de var noe bedre å gå i. Dessuten funker ikke konsert i høye heler spesielt bra, med tanke på at andre i lignende sko faktisk hopper på føttene dine. Tror faktisk det var noe av det mest smertefulle jeg har opplevd i mitt liv. Nå sitter jeg her med helt opphovna føtter og tær og klarer faktisk bare så vidt å gå. Håper det går over i løpet av dagen!

Er veldig spent på hvordan det kommer til å gå på skola - dette er tross alt ikke videregående. Likevel gleder jeg meg litt. Det skal bli godt å faktisk bli tatt litt mer seriøst (nå er vi faktisk studenter og ikke noen små ussle skoleelever). Det blir også spennende å se hvordan det går når vi skal ta ansvar for egen læring. Håper jeg synes pensumet er interessant og at jeg klarer å lære meg det.

Nå skal jeg prøve å sove igjen. I de siste dagene har jeg hatt en slags innebygget vekkerklokke som har gjort at jeg har våknet rundt klokka 8 hver dag (til og med de dagene jeg ikke har trengt å stå opp tidlig). Etter det har jeg ikke fått sove. Det er jo litt på tryne, med tanke på at jeg har lagt meg til å sove et sted mellom 2 og 4 hver natt i 5 dager. Med andre ord: jeg har et stort underskudd på søvn!

1 kommentar:

Lucy Mörck sa...

åh, så hyggelig å lese om at det du driver med der borte! :D
fantastisk!

Skal vedde på at det finnes en kalkulator som fikser søvnen også. Hihi.