søndag 30. august 2009

Sunday people

Søndag er som regel en skikkelig deprimerende dag, men denne søndagen har vært...ok, den har ikke vært så veldig spesiell. Prøvde å komme meg igjennom 40-50 sider med helt ekstremt kjedelig markedsføring i mårrest, men kom ikke lenger enn halvveis før jeg ga opp. Ble så jeg leste sammendraget og studieveiledninga istedenfor. Etter jeg hadde pint meg gjennom 20 sider om markedsanalyse, bestemte jeg meg for å prøve å gå opp til Ulrikken (som til opplysning er det høyeste av de syv fjell rundt bergen, altså 643 meter over havet). Været var mildt sagt forjævlig. Tror ikke det har regna så mye og så lenge på de 18 (?) dagene jeg har vært her. Det gjorde det ikke bedre at det var tusenvis av forskjellige stier man kunne velge for å komme seg til toppen av fjellet og at de såkalte stiene lignet på små elver grunnet alt regnet. Etter å ha gått kanskje halvveis (ikke spør meg) til toppen, bestemte jeg meg for å ta en Severin Suveren: "det er aldri for sent å snu". Det at det var masse tåke og tett skog rundt meg, gjorde at jeg faktisk ikke ville risikere å rote meg bort der oppe (selv om det kanskje hadde vært litt vanskelig med tanke på at det, til tross for det elendige været, var mange andre turgåere der oppe også). Konklusjon: ikke gå til Ulriken om du ikke har peiling på veien dit.

Ellers har dette vært en veldig rolig helg. På fredag var jeg og Ida på IKEA igjen. Der kjøpte vi det siste stæsjet vi trengte for å gjøre hybelen vår superfantastisk. Dvs. trekk til våre uglye sofaer, verktøysett og litt annet stæsj. Da vi kom hjem (etter å ha kopa rundt på Åsane alt for lenge fordi vi tok feil av busstabellen), flytta vi litt om på stua + satte sammen tv-benken vi kjøpte på IKEA tidligere (hvem trenger en handyman når man har verktøysett fra IKEA?). Nå er jo bare stua vår dritfeeeeeeeeeeeet, right? (vi har fortsatt ingen TV, hvis du lurte)

Ida og jeg har også bestemt oss for å abonnere på Dagens Næringsliv, da vi har hørt at dette mer eller mindre er en del av pensum på BI. Dette bildet er tatt lørdags morgen (se på den fine utsikten da. Hvem vil vel ikke spise frokost her?):

Forresten så har jeg blitt helt forelsket i Kings of Leon. Andre som har falt for dem? Nå må jeg kanskje sette igang med det jeg egentlig skulle gjøre; nemlig finans og økonomistyring.

3 kommentarer:

Siljs in Namsos sa...

åjaa, Kings of leon e bare heilt genial :D dødsbra at dåkker i bergen oppdatere bloggen så ofte, føle æ får m mæ kolles dåkk haræe å ka dåkk gjør ;b

Anonym sa...

Så fint dåkk har det da! Det må æ si! Ikea rocks. Kings of Leon e gode saker vettu, my favourite e "Revelry":D Regne me dåkk allerede har tatt Bergen med storm, hadd vært artig å besøkt dåkk en gang! Prekast

Anonym sa...

Og det va fra Sunniva btw...