onsdag 16. juli 2008

Living is easy with eyes closed

Til minne om Jonny

Ja, nå kommer bloggen jeg tenkte å skrive tidligere i dag, serru. Bra tidspunkt. Virkelig. Er det forresten bare jeg som aldri blir helt fornøyd med utseendet til bloggen? Jeg går lei så utrolig fort, også synes jeg alle andres blogger ser så mye bedre ut.

Nok om det. For en uke siden, på akkurat dette tidspunktet, satt jeg på bussen på vei ned til Oslo, for så å komme fram 6 timer senere, sove-vokne-sove i et par timer på Oslo S og deretter ta bussen videre til Vestfold, nærmere bestemt Larvik. I går kveld kom jeg altså hjem igjen. Det har vært en flott uke, med alt fra teater til primkoking. Vi har farta rundt i store deler av Vestfold; vi har vært i både Stavern, Sandefjord og selvfølgelig Larvik City (even at night). Vi har sett de merkeligste filmer, spist mat på de merkeligste steder og snakket om de merkeligste ting. Jeg skulle ønske jeg kunne vært der nede litt lenger, slik at jeg kunne fått med meg litt mindre hektiske dager og enda mer frossen bær. Istedenfor sitter jeg her i det litt mindre hektiske, litt mer kjedelige og overraskende nok: litt mindre bærfylte Levanger. Jeg har takket ja til et siste år på Levanger vgs og tenker nå, som de fleste andre, at tiden har gått overraskende fort. Snart blir jeg en ordentlig student. En fattig og travelt opptatt student. Det gleder jeg meg til. Jeg har bestemt meg for å være en sånn derre som tenker litt fremover i tid osv., selv om jeg egentlig er veldig dårlig på nettopp det. Lånekalkulatoren på Lånekassen sa nemlig at jeg kan få lån i tillegg til stipendet. Dum som jeg har vært i de siste årene, har jeg aldri testa denne lånekalkulatoren, siden jeg bare har søkt på stipend. Jeg kan få opptill rundt 18 000 i lån. Disse pengene har jeg absolutt ikke noe behov for akkurat nå, men jeg tror det vil lønne seg å ta opp lånet, sette pengene på en høyrentekonto, for så å kanskje tjene litt på det. Dessuten har jeg tenkt litt på at jeg minimalt med penger å bruke på førerkort. Og førerkortet burde jeg ta før jeg flytter hjemmefra. Mange har den oppfatningen av at lån er noe man i de aller fleste tilfeller burde gjøre alt for å unngå, men studielån er visst veldig gunstige lån. Jeg vet at det lønner seg å ta opp fullt studielån i den tiden jeg tar høyere utdanning, men spørsmålet er egentlig om det lønner seg under videregående opplæring. Jeg vil tro at jeg uansett ikke har noe å tape på det. Og 18000 er uansett ikke veldig mye penger. Nå synes jeg denne bloggen tok en lite planlagt og temmelig kjedelig vri, så jeg velger å avslutte der.

En vennlig tanke til Per, som angrer på at han førte Jonny "inn i det hælvete han ikke en gang vil tilbringe tid med sin verste fiende i"

2 kommentarer:

Lucy Mörck sa...

Ha, Charlotte, græggi dro på tirsdag.

men HAH! seriøst, etikette: NARKOTIKA?
åh, har ud hørt mye på Jonny eller?
Vi savna deg som fan på sltotsfjell. Du skulle så mann vært med hos oss. TIL NESTEÅR?! bare, jobb som frivillig, og det blir null stress (Y)
har du hatt det fint?

camilla sa...

Ragnhild, Ragnhild: hvorfor tok du ikke en buss som gikk senere? Var tomt uten deg risteåp

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her, for jeg ble distrahert og glemte hva det var jeg ville si, men det var visst noe som at; nå har du også fått deg en liten mystisk og funderende bloggtittelsak (Living is easy with eyes closed). Syns jordbærbildet funka bra, bare synd det ikke var så skarpt.

Og jeg tror jeg er schizoren opp i topplokket, selv om jeg dro fra Lucy i dag, føles det som uker og uker siden vi tre var hos henne og siden Slottsfjell. FESTIVAL ER SÅ BRA! KOM PÅ FESTIVAL MED OSS! Jeg skal nøye meg med å si det, selv om jeg kunne sagt ganske mye mer.

Nå ser det ut som om klokka er blitt 00:13, og jeg skulle strengt tatt legge meg tidlig.

Gleder meg til du kan komme på msn, og så kan jeg fortelle om festivalen (om du vil, så klart).
Ha det superdupert så lenge, Græggi!