søndag 27. juli 2008

Yet another day passing by

Jajaja, da er nok en en laff sommerdag over. Det er tidspunkt jeg faktisk undres over hvorfor jeg ikke går lei. Dagene går liksom så utrolig fort, uten at jeg rekker å utrette så veldig mye. I det siste har det gått med mye tid til lesing. Jeg har nylig meldt meg inn i den norske bokklubben (om det er det den heter) og har derfor fått en del bøker gratis; blant annet Iskaldt Bedrag av Dan Brown, Frelseren av Jo Nesbø og Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug. Jeg har så vidt kommet i gang med Iskaldt Bedrag og Frelseren, men jeg holder på å lese bok nummer 2 i Sword of Truth-serien, Stone of Tears, fra før av. Til tross for at den jo faller innenfor fantasy-sjangeren, er den ikke så verst. Jeg har logisk nok lest ferdig førsteboka, Wizard's First Rule - en bok jeg må innrøme at var veldig bra! Hvem hadde vel trodd at jeg, som nesten synes at Narnia er i det drøyeste laget, kunne like en fantasy-bok? Noe av det som er så flott med Sword of Truth-serien (iallefall det jeg har lest hittil), er at bøkene ikke er overfladiske, men samtidig ikke alt for dype. Er det noe jeg virkelig går lei av å lese, så er det bunnløse bøker, proppet fullt med skildringer og metaforer. Jeg liker det når det er litt rett på sak, når det er spennende, samtidig som det har en mer alvorlig og moralsk undertone. Mengele Zoo er en bok jeg lånte på biblioteket for et halvt års tid siden, under oppfordring av en venninne, men som jeg ikke ble ferdig med før den måtte tilbake til biblioteket igjen. Jeg likte den veldig godt, men var ganske travelt opptatt med en del andre ting på det tidspunktet. Jeg synes liksom ikke det er helt passende å sette seg ned å lese enda mer når man endelig skal ta en pause fra skolearbeidet. Da tyr jeg heller til TVn eller datan, hvor jeg slipper bruke så mye tankevirksomhet. Men nå er iallefall boken min, så jeg kan bruke all tid jeg trenger på å lese den!

Planen var egentlig at dette blogginnlegget skulle handle om klær, mote og lignende. Jeg ble ganske inspirert etter å ha lest en artikkel om forskjellige moteblogger i Ukeadressa. Jeg har gått inn og sjekka ut noen av motebloggene de anbefalte der, og har sett mange kule bilder av kjempestilige antrekk. Det gjør at jeg får veldig lyst til å ta med meg pengeboka til H&M og svi av litt penger. Det er i slike situasjoner det er bra vi ikke har H&M på Levanger. Hadde vi hatt det, hadde jeg nok vært en god del fattigere. Mot høsten, eller kanskje på slutten av sommerferien, har jeg derimot tenkt å koste på meg en liten shoppingtur til Trondheim. Noen nye klær må jeg da unne meg til det siste året på Levanger vgs. Nå skal jeg gå for å lese litt mer i bøkene mine. Ha en fin sommerkveld!

Ingen kommentarer: