tirsdag 1. juli 2008

Tanker i natten

I det siste har jeg tenkt litt konstruktive tanker om hvordan jeg kan "forbedre" oppførselen og personligheten min. Jeg har faktisk funnet ut hva problemet mitt er (vel, ikke det at jeg ikke har visst det fra før): Jeg er alt for nervøs. Ikke sånn bevisst nervøs at jeg er redd, men bare sånn at jeg ikke klarer å finne på noe å si, gjøre eller generelt bare tenke lurt. I det store og hele tenker jeg for det meste at andre mennesker er bedre enn meg. Som oftest er det hva andre mennesker gjør som er rett. I en del tilfeller tror jeg egentlig det er litt bra at jeg er sånn, for jeg har også vært i situasjoner hvor jeg faktisk har syntes at jeg var, in lack of a better word, bedre (evt. liker bra) enn (som) andre, og da blir jeg egentlig litt teit. Jeg synes iallefall det. What's my point? Noe sånt som at det ikke er så veldig smart å alltid gå ut ifra at det andre gjør er rett, for da blir man lett sittende på sidelinja. Nå handler ikke dette om å ha meninger om this and that, men mer om oppførsel. For å ha egne meninger and that kind of crap, er mye lettere enn å vite hvordan man skal oppføre seg rundt forskjellige typer folk. Jeg synes iallefall at jeg, og sikkert en del andre mennesker ute i den vide verden, rett og slett burde bli litt mer CAREBEAR. Verre er det ikke.

1 kommentar:

camilla sa...

Heei, dette tror jeg vi har diskutert før. Å tenke at man ikke er bedre enn andre, og å kopiere oppførsel.
Hmm, høres det ikke litt ut som sosial angst?
Oppførselen min suger. Jeg kan ikke oppføre meg sånn som andre, sånn at jeg passer inn med dem. Jeg kan bare være høflig rundt familien deres og smile.
Kanskje man av og til bare får stole på de gode gamle instinktene? (Bit, og vis hvem som er sjefen!)

Ja, jeg har hørt at det albumet er bra? Kanskje vi kunne være slemme og dele litt på den musikken du lasta ned? *blunk blunk blunk* Du får bare gå på platesalg hele tida og skaffe deg alle cd'ene deres. Da kan vi ha colplayparty!
FORRESTEN, mens jeg husker det. Lucy nevnte at du burde ta med deg alle cd'ene du hadde med i fjor, i år også. Da blir det liksom soundtracket til ferien vår. Tradisjon. Noe i den duren.

Ragnhild, det er klart du må feire bursdage din! Synd at den er i sommerferien, nå alle bare er.. på ferie. Men du må feire den! Du er jo atten og greier! Og jeg veit at du liker å kjøpe inn alkohol, jeg skjønner det nok. Bursdagsfesten din blir nok en real fyllefest, høhøhø.
Og hvorfor skal du være redd for å vise opp leg? Du er jo over atten, du har lov. Det er helt lovlig, ikke no å være redd for. Man skal bare smile og være glad og småprate med den hyggelige svensken i kassa. Så er det over.

Ja, jeg skal jo fortelle deg om Hove, så fort du logger på msn! Hakke sett deg der, jeg og da kan jeg ikke fortelle noe. Men Lucy og jeg kan jo fortelle sammen, utfylle hverandre, når du kommer ned hit. I tekroken hennes, høres ikke det bra ut?

For du kommer ned snart, ja! Jeg har glemt å dobbeltsjekke når du kommer, så det skal jeg sjekke. Slik at jeg husker det. Vi kan sikkert prate litt om det også. NÅR DU KOMMER PÅ MSN.

Til da: Enjoy sommeren.