fredag 15. oktober 2010

Rybak is back

Etter å ha fått mange (altså to eller tre) forespørsler etter et nytt blogginnlegg om Alexander Rybak, har jeg nå bestemt meg for å bøye meg for gruppepresset. Pluss at blogging er en perfekt mulighet til å unngå lesing. Win win. Forresten så er dette mitt første innlegg med ny data! Merker dere forskjell i kvaliteten på skrivinga eller?

Alexander Rybak har nemlig vært på VG og Dagbladet igjen!!! Lenge siden sist nå..Hva er vel mer naturlig enn å blande inn vinneren av Eurovision Song Contest i utdelingen av Nobels fredspris? Stakkars Rybak er nå uønsket i Kina. Så nå må han altså føre til enda et punkt på listen over steder han er uønsket. Rybak har altså nå et ganske snevert område å bevege seg på her i verden:
Som dere ser er de eneste stedene Rybak er ønsket Island/Grønland, Sibir og Antarktis. Alt annet er off limits. Tydeligvis er det bare de litt kjølige delene av verden som er fan av denne spelemannen. Har hørt at Rybak har en veldig stor fanklub på vestlig del av Sydpolen, for eksempel. True story.

Men dere lurer kanskje fælt på hva Rybak skulle i Kina i utgangspunktet? Joda, der skulle han nemlig være med i en (i følge Dagbladet) "kjempeoppsetning" av en opera. Visstnok var det ikke bare Alex sjæl, som skulle være med i operaen, men hele familien hans. Så nå står altså familien Rybak arbeidsløse. Men altså, er det bare jeg som tenker at fredsprisoppstyret bare er en unnskyldning for å slippe en opera med Alexander Rybak m/fam? Bare se for deg Fairytale i operaversjon liksom. Kinesiske myndigheter står med andre ord i takknemlighetsgjeld til Jagland og gjengen!

Nå er jeg bare litt spent på (les: redd for) hva familien Rybak har tenkt å finne på nå som de er arbeidsløse. La oss håpe de besøker fanklubben på Sydpolen!

7 kommentarer:

pernille sa...

Hahaha

Anonym sa...

..herregud. Hva har du i mot ham, og hvorfor? Kjenner du han? Har du møtt han?

Anonym sa...

haha, han har faktisk over 130 000 trofaste fans på facebook. Jeg har aldri vært borte i en mer organisert og godhjertet fangjengen. De reiser Europa rundt, sosialiserer med hverandre, bor på hoteller sammen og går på Rybak konserter. Jeg kan jo nevne et eksepmel. I juli hadde Alexander konsert i Tønsberg og da var det fullstappet sal. Over 90 av fansa hadde reist fra over 20 forskjellige land. Ja, til og med en dame som hadde reist hele veien fra Canada.

Det må jo være noe med denne Alexander Rybak som klarer å få mennesker fra så mange nasjonaliter interessert og faktisk bruke så masse penger på å oppleve han.

Han er faktisk en stor inspirasjon. - Ikke bare musikalsk, men måten han er på. Måten han tar seg av fansen sin på. Han tok til og med den eneste frihelgen sin for å tilbringe sammen med 7 fans i Oslo hvor han spanderte middager og virkelig ga mye av seg selv.
Er det så mange artister i Norge som har den innvirkningen på folk og de egenskapene?

Hilsen en som opplevde en utrolig helg i Oslo.

Anonym sa...

fangjeng* nasjonaliteter*

Du er nok en som er opptatt av Jantelov og som ikke er interessert i å unne andre suksess. - Da kommer sjalusien snikende når du forstår at du ikke kan oppnå de samme godene selv. ;) Sånn er det med oss trasige nordmenn.

Ragnhild sa...

Åh nei! Jeg har blitt gjennomskuet! Jeg er så sjaluuuuu på Alexander Rybak! Hvordan vet du forresten så mye om fansen hans? Sikker på at det ikke er du som er Alexander Rybak? OMG!!!!!!

Jeg har ikke så mye i mot han da. Bare les dette her, for eksempel: http://ragnhildg.blogspot.com/2010/07/den-ultimate-partylata.html

Anonym sa...

vi vet så mye om fansen til Alexander Rybak fordi vi er en del av dem, og fansen har på sett og vis et samhold! Vi er over 130.000 fans :-)
Og Alexander tar så utrolig godt vare på fansen sin, så det er ikke så rart. :-D

Ragnhild sa...

I'm not bying it, Rybak! Jeg vet det er deg ;););)