lørdag 30. oktober 2010

Snok mer!

Ja, dette er helt sykt - jeg blogger igjen! 3. gang på en uke eller noe. Må være ny rekord. Har endelig forstått at for å bli en del av eliten her i Oslo, er det ikke annet å gjøre enn å blogge, blogge og atter blogge. Virker som at type 50 % av Oslos befolkning er nettopp bloggere. Jeg møter jo søren meg på dem hele tiden. De er over alt! Jeg sier som Carl I. Hagen: jeg kjenner meg ikke igjen i denne byen lenger!

Sånn foruten å blogge, har jeg brukt mesteparten av tiden min denne uken på å innta betydelige mengder alkohol og på å henge på skattelister.no. Ikke samtidig da (selv om det kanskje kunne vært en fin måte å slukke mine sorger over min relativt lave inntekt på). Jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen kan være mot offentliggjøring av skattelister. Det er jo virkelig noe av det mest underholdende som finnes! Ikke kom her og fortell meg at du ikke liker å snoke rundt etter info om folk på internett? Er ikke det liksom hele pointet med for eksempel facebook?

Selv om skattelistene slik de blir lagt fram i dag er utrolig spennende, har jeg noen idéer til hvordan de kan bli enda mer underholdende. Den første idéen er å samle the best of both worlds på én side: nemlig en kombi av facebook og skattelistene - Moneybook, om du vil. Tenk så mye lettere det blir å velge ut hvem du skal godkjenne og hvem du skal ignorere når du får venneforespørsler da! For å ta en som jeg får flere venneforespørsler av om dagen som eksempel:

Hadde jeg fått denne informasjonen, hadde det lett blitt "confirm"!

Mitt andre forslag for å friske opp skattelistene litt, er å legge ved litt annen info i tillegg til inntekten. En aldri så liten kontooversikt kunne ha vært spennende. Med dagens opplegg kan du gå på den bommerten å legge an på en fyr fordi du har sett at han har en7-sifret inntekt og formue, men så viser det seg at den eneste grunnen til at han er rik er at han er fryktelig gjerrig. Hva er pointet med å bruke tid på ham da liksom? Med en kontooversikt fra de siste par månedene kan man fort finne ut hvorvidt dette er et forhold det er verdt å satse på.

Jeg har selvfølgelig en haug av andre idéer, men de er så gode at jeg må skaffe meg patent og copyright på dem før jeg avslører dem for allmennheten. Vil ikke risikere at Mark Zuckerberg stjeler mine idéer også!

Ingen kommentarer: