lørdag 20. september 2008

Having the time of my life

Wohohellooo! Nå er jeg tilbake fra Lillehammer, og det var bare såvidt at jeg begynte å skrive denne setningen på engelsk. Det er et godt tegn! Nasjonalsesjonen for EYP i Lillehammer var virkelig flott! Jeg møtte mange nye folk, lekte utallige idiotiske leker, snakka mye engelsk og lærte en hel del om ting jeg sikkert aldri ville lært ellers. Jeg digger EYP og vil virkelig anbefale ALLE med en viss interesse for politiske spørsmål til å være med på det om dere har muligheten! Det er trist at dette sikkert er den siste gangen jeg har mulighet til å reise på EYP i forbindelse med skolen, med tanke på at jeg nå går Vg3. Men det betyr ikke at jeg ikke kan være med på flere sesjoner, gjør det vel?

Nå prøver jeg å ta igjen det jeg har gått glipp av de siste dagene. Det er faktisk ikke så mye som jeg trodde. Jeg føler jo på meg at jeg har vært borte i minste en uke, siden jeg har opplevd så masse, men tre dager borte fra skola, er faktisk ikke så ille. Jeg har en innlevering jeg må skrive, men etter mye bekymring og grubling, har jeg egentlig funnet ut at den er ganske enkel. Jeg tror nok jeg skal klare å skrive den mer eller mindre ferdig iløpet av morgendagen, om jeg gjør meg ferdig med notatene og forberedelsene i dag. Ellers er det en historieprøve på fredag. Det er den jeg bekymrer meg mest for. Det er MC-prøve, men det gjør det egentlig ikke så mye bedre. Detaljer, detaljer! Og jeg har ikke en gang skrevet notater fra alle kapitlene. Ellers er det en samf.øk-prøve på torsdag, men den bekymrer jeg meg ikke så veldig mye for, med tanke på at det er en slags innlevering vi får tre timer på skolen til å skrive, og hvor vi får lov til å bruke boka og internett, og mest sannsynlig læreren.

Jeg vet andre del av denne bloggen sikkert var veldig kjedelig for dere, men bloggen skal vel fungere som et sted man kan skrive ned alle de forvirrende tankene sine, og det var nettopp det jeg gjorde. Thank you for participating in the debate! (memoriiiiies!)

3 kommentarer:

camilla sa...

Jeg følger tydeligvis lite med, for jeg hadde ikke heeelt fått med meg at du faktisk var i Lillehammer på EYP-stuff. Forstår at det var like morsomt som alle andre gangene. Skikkelig bra! Det høres jo kjempemorsomst ut, så fint at noen får ta del i moroa.

Jeg føler egentlig at håret var en bomtur og at det ikke er "meg" i det hele tatt, og jeg ser meg selv i speilet og tenker "hva pokker?".
Jeg er ubestemmelig. Et år fra nå av, vil jeg sikkert se tilbake på denne tiden og digge håret. C'est la vie.

Bilkjøring er jo gøy... Når du ikke gjør dumme ting du vet du ikke burde gjøre, sånn som å nesten kjøre på fotgjengere. Don't do that.

Nå sitter jeg og beundrer min nye fasttelefon, som både Lucy og jeg har prøvesnakket. Den fungerer dødsbra. Skitcool.

Vi snakkas!

Anonym sa...

At du skulle på EYP-opplegg fikk jeg vel med meg, bare ikke at det var DA. Uansett, det er ikke verdens undergang. Snarere tvert i mot så gøy som dere har hatt det.

Hm, jo, det er kult med noe nytt. Men det blir litt slitsomt når du føler at det er noe du ikke burde gjort i det hele tatt, hvis du skjønner? Og jeg tror ikke at utvalge av frisyrer blir snevert, bare fordi man skal ha en som er skikkelig "meg". Man liker jo mange forskjellige ting? Det er bare det at hår vokser saaakteee. Og da er det liksom ikke så mye å velge mellom lenger. Nå har jeg plutselig lyst på sånn hår jeg hadde igjen. Jeg mener, hva er det jeg har på hodet? en tilsynelatende rett klipp, som takket være håret mitt og det "nydelige fallet" ikke er symetrisk for fem flate øre og som går ut der og inn her. Nei, jeg vet ikke jeg ass. HÅR, sier jeg bare.
(øh, unnskyld langt avsnitt om uinteressant emne)

Det er sånn.. øm, gammel telefon, hvor du har ringeskiva i bånn. Nummerskive, heter det vel. Rund, som du må snurre på. Det er stilige, det! Og så har den en stor rød knapp i midten, så når den er inne, har du lagt på, og det er jo når telefonen bare står. Kommer du på msn en eller annen gang mens jeg også er der, skal jeg sende deg et bilde. I dig it.

Jeg har sjekke ut én jobb, på Majorstua. Men der ville damen ha en lærling som ikke stakk av gårde etter 6-8 måneder (jeg kan ikke engang se for meg å være der så lenge!), så jeg tror ikke det er helt plassen for meg. Men jeg finner vel noe, in the end.

Forresten... når drar du på klassetur? NÅ? Du bare reiser og reiser, skulle ikkje reist i fra oss, nå må du komma tebage. For me er møye greiere enn adle dei til samen. Hulk!

Takker for dedikasjonen, som ikke var en random-sang. Når jeg ser på teksten, vet jeg at i den vil jeg finne styrke til å gjennomføre alt jeg vil. Takk, Ragnhild, takk!

camilla sa...

Hællæ Rægnhild!

Jeg begynte plutelig å fundere på rødt hår. Rødt hår er fint. Jeg liker rødt hår. Jeg vet ikke om jeg har noe i mot mørkt hår, men jeg tror jeg fikk litt skrekken for det etter at noen sa til meg at med sort hår syntes hver minste lille kvise (hvilket jeg har mange av). Men så klart, mørkebrunt kan jo gå. Om det ikke hadde vært for at jeg egentlig ikke har lyst på brunt hår.
Jeg syns forresten at du burde krølle håret ditt oftere. Kjempefint, mann!

Du må ha en koffert.
Det er jo helt klart. Eller en stor bag? Det duger også, men koffert med hjul er fint om man skal gå over lengre avstander. Det vet jeg, som var den eneste som hadde koffert jeg måtte bære da vi var i Spania. Vi gikk et godt stykke, og det er ikke alltid like lett å bære både koffert, veske og fiolin.
Jeg tror nok den nye øvetaktikken kan ha noe for seg, om du ellers sitter igjen med masse fakta du ikke får bruk for.
Og ja, jeg tror du kan pugge 65 sider på en dag. I know you can!

Til sist vil jeg egentlig bare si GOD TUR og GOD VASK. Vet jo ikke om vi får nakket før du drar. Ikke om du sjekker bloggen heller. Men nå har i allefall jeg mitt på det rene.

Hasta la vista, baby.