søndag 5. oktober 2008

From Russia with love

Visste du at...
  • ...i Russland kan omtrent ingen å snakke engelsk, bortsett fra noen få hyggelige unntak, som kan være til stor hjelp, men som til tider undervurderer sine språkkunnskaper?
  • ...i Russland serverer de tørr loff og middagsrester til frokost?
  • ...i Russland er det veldig mange fine kirker?
  • ...i Russland snorker man ikke, snakker man ikke, puster man ikke? - iallefall ifølge visse strenge lærere
  • ...på hotellene i Russland kan noen ganger skumle menn som åpner heisen med egen muskelkraft og er sekunder unna å denge deg ned kjefte deg opp på russisk?
  • ...etter du har vært på en restaurant i Russland, forfølger servitørene deg til balletten om du ikke har betalt regninga?
  • ...på noen toaletter i Russland er veggene ca. 1.5 meter høye og mangler både doring og dopapir?
  • ...at på universitetet i St.Petersburg finnes det rundt 20 studenter som studerer norsk, og som faktisk er veldig flinke?
  • ...metroen i St.Peterburg er den dypeste undergrunnsbanen i verden og går fra 30 - 100 meter under bakken?

3 kommentarer:

Lucy Mörck sa...

shit, stakk dere fra regninga?! REBELLLLL!!

camilla sa...

Mm, nei, det visste jeg ikke. Takk for at du opplyste meg!
Misunner deg skikkelig for at du fikk dra på klassetur dit. Hvor ble det av klasseturen min? Du får fortelle meg masse om den, mens jeg sender deg bilde av mitt fargede hår. Og så kan jo du sende meg noen bilder, eller hei, hva med en ny bildeblog, fra St. Petersburg?

And you are right, høstferien var fin. Skulle vart litt lenger, særlig den delen i Danmark. Er så fint å se nye steder. På fjellet har jeg jo vært 12 ganger før.

Vi snakkes, frende!

camilla sa...

Får man klaus i disse undergrunnsbanene 100 meter under bakken?

Når du skrev kommentaren, hadde jeg stått opp for tre minutter siden. Noe sier meg at når du i ferien står opp tidligere enn hva jeg gjør i en normal uke, burde jeg endre sovevaner. Men si meg, hva er vel en bedre måte å fortrenge at du ikke har noe å gjøre, enn ved å sove bort dagen?

Akkurat nå hører jeg på den første cd'en til kent, som bare heter kent, og det er ganske interessant. Haha, hør på denne linjen da: "regn ger mig våta drömmar". Haha.

Vi skulle egentlig på klassetur til Paris. Klassen før oss dro til London, om jeg husker riktig. Men nå ble det nye, tullete regler og vi var en svært lite organisert klasse, og kanskje lærerne ikke likte oss like mye som de andre klassene. Who knows.

Hoho, må innrømme at jeg lo da jeg leste det siste avsnittet ditt. Virkelig dårlig timing, ja. Men Ragnhild, i vinterferien tar du bare Lavprisekspressen ned hit, og så plukker vi opp Lucy og kjører til Danmark. Eller hva? Jeg håper inderlig jeg har lappen til da. Jeg blir så nervøs av å tenke på det nå, langkjøring, oppkjøring, teoriprøve. Ææææ.

I dag har jeg også kjøpt Den brysomme mannen, så den skal jeg kose meg med, så jeg ikke får kjeda meg.

How's your day been?
Melder forresten om regn, hvem vil gå tur i regn alene? Ikke jeg. Når jeg tenker over det, tror jeg kanskje at du vil det. Vil du?