torsdag 17. september 2009

Everybody's got a hold on hope, it's the last thing that's holding me

Hvis du tror dette er et blogginnlegg om hvor deprimert jeg er, tar du feil. Overskriften kommer nemlig fra en sang jeg har på hjernen. Den er for øvrig også en del av min og Idas "Get psyched mix", all though jeg må innrømme at jeg ikke blir like psyched av den som av "You Give Love a Bad Name" (takket være en viss Barney Stinson).

Jeg er nemlig ganske blid og fornøyd. Sånn rent bortsett fra at Norge har mistet en av sine beste politikere og at partiet jeg ga min stemme til bare fikk inn to mandater på Stortinget. Unge Venstre gikk til valgkamp med kampanjen "Den tredje vei", men det kan se ut som den tredje vei er på god vei til å forsvinne i norsk politikk. Snart sitter vi igjen med kun Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet.

Nok om politikk. Selv om det er en evighet siden det var helg (det føles iallefall sånn), tar jeg en aldri så liten oppsummering av hva som skjedde da. Dette var nemlig en over gjennomsnittlig bra helg. Jeg satt med andre ord ikke med hodet begravd i en eller annen kjedelig økonomibok. Vel, helga starta faktisk med at vi hadde fire timer matte på lørdag. Det føltes ganske feil å dra på skola på en fridag, men jeg er veldig glad jeg var der. På ettermiddagen fikk vi besøk av Christina som så tidlig som klokka 5 starta å vorse med oss (vi har jo blitt vant til å starte tidlig her i Bergen. Den egentlige grunnen til at vi starta så tidlig var at hun også skulle få med seg et annet vors. Populær dame dette her serru!). Det endte opp med å bli en super kveld, selv om jeg mista en øl i bakken, vi betalte oss inn på feil sted (60 kr for å gå på dass) og Ida tryna (sorry, klarte ikke å dy meg). Jeg kom meg ikke i seng før klokka 5, og det var derfor ganske smertefullt å stå opp klokka 10 dagen derpå. Da fikk vi nemlig besøk av noen slektninger av Ida. Skal absolutt ikke klage - nå er vi nemlig fire brød, ett kilo kjøttdeig og en TV rikere. Så til alle dere der ute som er i slekt med Ida: Kom på besøk litt oftere! Ellers ble søndagen brukt til å spise digg mat på Egon og på å (endelig) ta Fløibanen. Alt i alt en super helg!


Hvis du lurer på hvorfor jeg tok med et bilde av PCn, så er det naturligvis fordi jeg prøver å vise at vi så Monty Python på lørdagskvelden. Det var ikke en like stor suksess som vi trodde...av ulike årsaker...

Bergen by er nydelig! Spesielt når sola en skjelden gang titter fram.

Ingen kommentarer: