mandag 28. september 2009

Om ineffektivitet

Hvis noen trenger tips om hvordan å være en dårlig student, så er det bare å spørre meg. Min innsats i skolearbeid har vært skikkelig ustabil de siste åra. I tiende klasse på ungdomsskola var den nok helt på topp (selvfølgelig på det tidspunktet hvor jeg egentlig bare kunne ha bajsa i hele skolen uten at det hadde hatt noe å si). På førsteåret fikk jeg gode karakterer fordi jeg juksa og smisket med lærerne (pluss at visse lærere var helt idiot og ga meg ufortjente karakterer) og på andreåret begynte jeg ikke å skjerpe meg før på slutten av året. Tredjeåret var derimot et ganske bra år. Der jobba jeg ganske godt i de fleste fag og leste ofte leksa og skrev notater som bare det. Nå har jeg nesten gått tilbake til førsteklassenivå igjen (og her kan jeg ikke en gang jukse eller smiske med lærerne). I går hadde jeg planer om å komme godt i gang med innleveringsoppgaven i Bedriften, men jeg var så sykt ukonsentrert at jeg ikke en gang klarte å lese noe. Et lite tips: ikke sats på å gjøre skolearbeid dagen derpå. For mye å tenke på og for mange ødelagte hjerneceller. Grunnet gårsdagens manglende konsentrasjon har jeg altså måttet lese de tingene jeg planla å lese i går i dag. Jeg har derfor bare så vidt startet å skrive på oppgaven nå. Men jeg har i det minste fått et lite bilde inne i hodet mitt på hva jeg skal skrive, så jeg tror ikke det blir noe problem så fort jeg kommer i gang. Det som derimot er et problem nå, er at jeg ikke har tid til å forberede meg til forelesningene i de andre fagene. Har seriøst ikke forberedt meg til en forelesning på over én uke nå, og det føles ikke bra. Jeg blir hengende etter jo!

Det som er litt trist er at siden jeg er så slooooow med denne innleveringen (som skal leveres på torsdag), så er det ikke sikkert jeg får mulighet til å være med på klassefest på onsdag. Er jeg ikke ferdig til da, går det jo ikke. Så enkelt er det. Kanskje like greit for lommeboka det (og hjernecellene).

Nå tenker jeg at jeg skal ta meg en liten joggetur for å klarne tankene litt. Det blir ei laaaaaaang natt (så drøm hardt). (Det var Kaizers, for de av dere som ikke visste det)

Og ja, sorry for at jeg ikke har noen bilder til å piffe opp denne ekstremt kjedelige bloggen, men dere får leve med det.

Ingen kommentarer: