søndag 11. mai 2008

Motvind

Jeg har aldri helt skjønt det der med interessante og uinteressante samtaleemner. Visstnok har man veldig lite å snakke om hvis man begynner å prate om været eller om skolen. I så fall er den sosiale intelligensen min svært lav. Så hvis du synes vær og skole er kjedelig, IKKE LES DETTE INNLEGGET!!!

Anyway. Rart hvordan det kan være solskinn og skyfrihimmel en dag og vind og regn neste (og nei, this is not metaphorically speaking). Tross uværet bestemte jeg meg i mårres for å ta en sykkeltur. Fant fort ut at det egentlig ikke var noen god idé. Det er selvsagt aldri koselig å sykle i motvind, men sykkelruten min var sånn at jeg fikk all motvinden i oppoverbakkene, og all medvinden i nedoverbakkene. Det gikk i det minste fort nedover! Jeg kjenner at jeg brygger på en forkjølelse (sier man brygger??). Har veldig vondt i halsen. Og den sykkelturen hjalp ikke akkurat. Fikk i tillegg litt herlig sand og støv i kjeften, så da ble halsen min enda gladere enn den var fra før.

Sener på dagen hadde mamma opprydning i et skap her (noe hun har hatt mye av for tiden, siden hun gjerne vil kaste så mye som mulig før vi flytter inn i det nye huset med halvparten så mange skap, rom, boder, ja generelt, halvparten av det meste). Der fant hun noen gamle klær. Blant annet en kjempekul mørkeblå jakketing med bilder av blader på (som jeg fjernet skulderputene på) og en annen sort og lang jakketing. Alltid koselig med gamle klær. Classy!

Det har blitt ganske lite engelsk i dag, men jeg fikk faktisk gjort ganske mye i går kveld. Vel, jeg skrev iallefall to sider! Men jeg får vel fortsette litt med det nå da. Over og ut!

4 kommentarer:

camilla sa...

Kjære Ragnhild, det her blir en desorientert kommentar.

Jeg stiller meg vel på lik lije med deg når det gjelder sosial intelligens. Det er jo litt interessant å snakke om været? Og hva man gjør i hva slags vær og om man blir sinna eller sur. Vær er kult! Vær er det nye tv!
Og skole, hva gjør man uten skole? Skole er jo en viktig ting av manges hverdag, så hvorfor skulle man ikke snakke om skole? Skole er elementert.

I går brukte jeg kvelden på å drikke et kvart glass rødvin og to champagneglass med cider, samt halvannen liter vann, føler jeg fortsatt må tisse. Spør du meg er rødvin fortsatt overvurdert. Cider er jeg med på.
Det blir nok dranker av meg også, skal du se!

High five for å ha skaffet seg noen gamle klær i dag!
Jeg tok turen oppom loftet i min søken etter mere stoff å sy med, og fant ut at jeg ville finne ut av hva som lå inni den store kista. Der lå det en hel del hvite underkjole fra gamledager, noen underskjørt, duker og forkler, noen teppesaker, to hatter, et par hvite hansker (som dessverre er for små) og en del andre klær. Det som ble med meg ned var en underkjole som jeg har tenkt til å legge opp, to kule underskjørt, en vest, et blomstrete skjørt som har sin sjarm og noen vesker. Loftet vårt slutter aldri å overraske, men nå tror jeg faktisk jeg har gått igjennom det meste som finnes av klær der.

I uke 28 er det jo 11.juli og da er det jo zombiewalk. Skal vi dra innom den alle sammen eller? For dit bare skal jeg. Så det så. Ellers har jeg ikke så altfor mange planer for den uka.

Nå må jeg slutte, for jeg frykter at denne kommentaren blir lengre enn bloggen din.
(Haha, vet du hva ordbekreftelsen er denne gangen eller? gnuqqgoi. For et ord!)

camilla sa...

OG FORRESTEN! Hvorfor har ikke du sagt noe til meg om at dere skal flytte da?

Forræder, du holder ting hemmelige for meg. Du hadde ikke tenkt til at jeg skulle få vite det i det hele tatt du, du ville la meg sende brev til feil adresse, leve uvitende om at du bodde et helt annet sted.

HULK HULK!

camilla sa...

JA! Det var akkurat sånn! Når jeg er ferdig med å spise, slenger jeg fra meg tallerknen. Hva gjør DU når du er ferdig med å spise?

Tja, jeg vet ikke helt om elegant er det jeg blir. Finnes en del elegante klær på loftet, men det er mest penkjoler.(Og da mener jeg penkjoler, ikke noe du går med i en bursdag nå for tida. Folk pynta seg mer før, spør du meg.)
Og jeg klarer jo ikke gjennomføre en stil. En dag tar jeg på meg noe som ser skikkelig hippie ut, en annen dag ser jeg ganske grei og pen ut, så kan jeg se helt katastrofal ut and so on. Men om jeg føler for å kle meg elegant en dag skal jeg ta bilde av det for deg!

Og ja, walken er i Oslo, så da berre tek me oss ein tur innom Christiania. Det blir kjempegøy, det er jeg sikker på!

Ordbekreftelse. Ord-bekreftelse. bekreftelse på et ord (selv om det ser mer ut som noen tilfeldige bokstaver enn et faktisk ord).

Det er bra å snakke med seg selv, og enda bedre å snakke med seg selv på engelsk, det er jeg sikker på. Du kommer sikkert til å rocke den presentasjonen. Alle gir stående applaus og roper "DA CAPO!"

Nå sitter jeg og lurer på om jeg har nok prikkestoff til å sy en pose til. Seriøst, det er så digg å sy de posene! Jeg aktiviserer meg selv, gjør noe nyttig og har det storartet. Beste og mest fornuftige jeg har gjort på kjempelenge.

Bra at det ikke var så big deal med den flyttinga. Fikk litt hektisk panikk der, du. Du skremte meg skikkelig (pi):'(.
Jeg har filosofert på pizzagriner. På når jeg bruker det og hva det egentlig betyr. For meg betyr det at man gråter for noe og er lei seg, selv om det er ens egen feil at det ble sånn. Feks at pizzagriner er for feit og gråter, når det er pizzagriners feil at pizzagriner er feit. Vis do sjøna?

Nå husker jeg ikke om det var mer jeg skulle si. Tuddelu!

camilla sa...

Så koselig, du har kommentarene i et eget vindu! Jeg funderte også på det, men trodde at folk kanskje ikke ville like det. Najs done, dude.

Hey, jeg visste vel egentlig at du aldri blir ferdig med å spise, har vært og spist frokost hos deg liksom. Der går ting ned på høykant. Haha, men seriøst, vi spiste vel sikkert i en time? Minst. Samme hos Lucy, lange frokoster. Men det er jo koselig. Man får tid til alt, tar en rolig start på dagen.

Skole:
Hvordan gikk presentasjonen din da?
På skolen i dag jogget jeg Rudrunden, 3km. 19 minutter og 37 sekunder. Står til en 4. Om jeg jogger den på under 18 minutter, kan jeg få fem. Og da ligger jeg kaaanskje an til en 6 i gym, for det har jeg fått på prøvene, og jeg er aktiv og alltid med og på styrketesten så man at jeg hadde forbedret meg. Må spørre om det der. Forresten jogger jeg ikke, det er mer stabling av beina foran hverandre. Ser sikkert ut som om jeg skal snuble any time, men neida, jeg holder meg på beina!
Ellers hadde vi ikke en norsktime, for det kom slettes ingen vikar. Vi fikk derimot en gammel tentamen vi skulle gjøre. Siste oppgaven: hva er dine drømmer for framtida? Skriv en tekst med tittel "Min drøm". Jeg vet ikke lenger hva jeg drømmer om! Jeg skulle være kjempeflink og gjøre det med en gang jeg kom hjem, men jeg har ikke filla peiling på hva jeg skal lire ut av meg.

Ganske lur taktikk, folk kommer i hvert fall til å føle seg lurt. Og tenke at du er kul som tar så lett på det.
Forresten, hvor lenge er det du blir borte på BI da?

Jeg har litt angst for framtida igjen. Pappa lurte på om jeg ikke hadde tenkt på folkehøgskole, og det hadde jeg jo. Men tenkt at det var for dyrt og jeg alt for dum. Så jeg tenkte litt mer på det, og kom fram til at det bare var det at jeg var for dum. Jeg kunne tenkt meg å gå på Nansenskolen, på linja som heter "Skrivekunst" der. Har lyst til å lære meg å skrive skikkelig, for det er jo noe jeg liker. Men av og til føler jeg at jeg bare roter med ord og ikke klarer å fikse noen ting. Dessuten er det for seint å søke nå, venteliste og greier.
Sømlinjer vil jeg heller ikke gå på, ikke flink nok eller kreativ nok for det. Jeg er sånn midt på treet, og da kommer man ikke noen vei.

Og kanskje jeg hører på Hallo i uken, ja. Man vet jo aldri, og onsdag er jo en dag midt i uka.