fredag 18. juni 2010

Flyttetips

Nå går jeg snart inn i mine siste 24 timer i Bergen by, og jeg må si jeg synes at det er ganske sørgelig. Jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot å bo her lenger, but you know, I go wherever the wind takes me (eller noe sånt). Hvem vet - kanskje flytter jeg tilbake hit en dag?

Uansett. Som den proff-flytteren (shit, mange f-er) jeg er, tenkte jeg at jeg kunne gi dere noen geniale flyttetips

Flyttetips nr. 1:
Ikke drikk deg dritings dagen før du starter med flyttinga/vaskinga og dagen før du flytter. Førstnevnte innebærer at du sover bort mye av tiden du kunne brukt på å pakke og vaske, i tillegg til at pakking og vasking kanskje ikke er det mest fristende når du sitter der med huet over doskåla. Sistnevnte gjelder bare om flyttingen innebærer at du må opp for å ta et fly tidlig på mårran etter en kveld ute på byen. Ellers skal du få drikke deg dritings så mye du vil. Vil også bare nevne at jeg på ingen måte snakker av erfaring her.

Flyttetips nr. 2:
Det må alltid litt rot til før det blir ryddig. Hvis du har det sånn som oss, og har en 60 kvm stor leilighet, skjønner jeg hvor deprimerende det er å begynne å rydde, vaske og pakke. Desto mer man pakker, desto mer rotete blir det. I går klarte jeg nesten ikke bevege meg inne på rommet mitt, fordi gulvet var fullt av klær, stoler, søppelsekker og god knows what. MEN i dag ser det faktisk ganske rent og pent ut her inne. Ikkje fortvil, det blir ryddig til slutt!

Flyttetips nr. 3:
Selv om det kan være slitsomt å vaske og vaske uten at det føles som det blir noe renere, så prøv å unngå nervøst sammenbrudd. Da kan det desverre ende med at dere går løs på møblene deres med hammeren, slik jeg gjorde i dag:

Til mitt forsvar: det er ikke lett å være ung og oppføre seg bra nå til dags, når man har forbilder som dette her:
Jeg mener, hvis Alexander Rybak skal gå rundt å ha nervøse sammenbrudd hele tiden, må da jeg også få lov til å klikke litt en gang i blant! Det var i det minste ikke meg selv jeg slo med hammeren. Er det bare jeg som synes det begynner å bli på tide med en liten (tvangs)innleggelse av Mr. Rybak nå før det blir for sent? Denne gangen knakk han bare fingeren, men hvem vet hva det neste blir? Jeg vil iallefall råde alle arrangører til å ha en no-sharp-objects-policy om de skal leie inn Rybak...bare for hans egen sikkerhet - og alle andres.


Ja, jeg må innrømme at disse flyttetipsene bare var en unnskyldning for å skrive om Rybak, men hvordan kan man unngå å skrive noe når framsiden av Dagbladet sier "Rasende Rybak brakk egen hånd"?! Da må jeg få lov til å svare med en "Rasende Ragnhild brakk eget bord". Bare synd at den saken ikke kommer på forsiden av Dagbladet.

2 kommentarer:

Kamelryttersken sa...

Selvsagt snakker du ikke av egen erfaring ;)

Burde vi ikke snart ha en egen logo? Ragnhild-blogger?

Sjekk gjerne mine :)

Jeea sa...

Lest et par innlegg her nå:) Du har herved fått en ny fast leser:) Digger bloggen din:)