mandag 21. juni 2010

Gullkorn fra barnemunn

I dag fikk jeg beskjed om at jeg måtte blogge nå mens jeg enda har noen besøkende på bloggen min fra side2. Greit, så jeg går inn på VG for å se om jeg finner noe snadder. Desverre hadde VG bare kjedelige og ubetydelige saker i dag. Hallo, jeg går ikke inn på VG for å lese om Israel og Palestina eller krig og fred og sånt. Det eneste jeg fant om Alexander Rybak var at han måtte avlyse konserten sin i Gøteborg fordi han har fått influensa. Virkelig? Influensa? De kunne da i det minste piffet opp saken litt med å si at han avlyste fordi han har det litt tungt for tiden eller fordi han har blitt innlagt på sykehus for å ha brukket sin egen nakke i et raseriutbrudd. Det hadde vært noe det! Tenk hvor herlig det hadde vært om han en dag hadde dukket opp på framsiden av VG seende slik ut?

Eller kanskje ikke? En Rybak uten hode er vel som en Rybak uten fele. Altså ingenting. Men det hadde vært ganske befriende å sluppet uttalelser som dette her:

"Jeg kunne laget en plate som fikk terningkast 6 hvis jeg ville"

eller

"Jeg tror mange mener det er in å ikke like Alexander Rybak"

eller
"Nei, her skal det ikke være forskjell på folk. Jeg har vært forelsket i alle tre jeg" (Rybak om sine tre fiolinister)

eller
"Jeg sloss med en norsk alligator"

eller
"Det hjelper ikke bare å være deg selv, hvis du er kjedelig"

eller
"Jeg setter like stor pris på Didrik som på en kjæreste"

eller
"mine indre følelser sier at jeg må ivareta menneskeligheten"
 eller
"Jeg kan ikke reise på tre måneder lange turneer hvis jeg har familie. Da kommer jeg garantert til å være utro"

eller

"Jeg er på høyde med Ole Bull"

Kunne fortsatt slik i en evighet. Kjeften til Rybak er som kjeften til en unge som har fått i seg for mye sukker, bortsett fra at han aldri blir så sliten at han slukner. ALDRI.

Har dere flere eksempler på idiotiske uttalelser fra Rybak (dumt spørsmål kanskje)? Hva er din favoritt?

4 kommentarer:

pernille sa...

Å. Herre. Gud. Jeg har bare hørt ett av de sitatene fra før, og jeg hata han allerede.... FOR EN FYR

Kamelryttersken sa...

Kan jo være tilbøyelig til å være enig, men siden minstemann skulle være Aleksander Rybakk på en tilstelning på skolen stiller jeg i klassen for inhabile i denne saken.

Men de er jo kostelige de sitatene da;)

Anonym sa...

Synes hele Spybak greia har kommet til et endepkt. Så på VGTV der han knuser fiolinen fordi han har influensalignende symptomer?? Hallo!! Hvor er dr.??

Ragnhild sa...

Har du ikke hørt at knusing av fioliner er et symptom på den nye influensaen som Rybak tok med seg fra Hvite-Russland?