søndag 19. oktober 2008

Gje meg en ambulanse sånn at eg kan forstå

"Vil dåkke ha ein te?!" - Den mest brukte setningen under Kaizers-konserten i går.

Ja, jeg må jo selvølgelig blogge om konserten med Kaizers Orchestra (jeg også). For den var jævla genial! Setlista var genial, publikum var genialt, og ikke minst; Kaizers var geniale! Det er ganske morsomt når publikums allsang nesten overdøver bandet som spiller. Janei, jeg vet ikke hva annet jeg skal si om konserten altså - noe av det beste jeg har opplevd. De spilte masse koselige "sære" sanger (som dere kan se nedenfor). Det beste må vel ha vært når de spilte Mr. Kaizer hans Constanze og Meg. Skikkelig koselig allsang! Og Dieter Meyers Inst. var jo også fantastisk. Go oljefat!

Her er setlista da lizzåååm:

1. Medisin og Psykiatri
2. På Ditt Skift
3. Fra Sjåfør til Passasjer
4. Djevelens Orkester
5. Moment
6. Død Manns Tango
7. Tokyo Ice til Clementine
8. Di Grind
9. Dekk Bord
10. Jævel av en Tango
11. Veteranens Klage
12. Dr. Mowinckel
13. Evig Pint
---------------
14. Naade
15. Den Sjette Sansen
16. Dieter Meyers Inst.
---------------
17. Mr. Kaizer, hans Constanze og meg
18. Maestro
---------------
19. Resistansen

"Kjenne dåkke at det rykke litt i dansefoten?" - Janove før Moment

1 kommentar:

camilla sa...

Ja, Janasen, det rykke i dansefoten min!

Dude, det er egentlig helt greit at du ikke sa ifra, jeg ble bare litt sjokka. Superbra at du dro! For det er så sinnsykt kult og helt herlig, og jeg skjønner at du nesten blir trist av å tenke på hvor mye du liker Kaizers og savner konserten og blir sentimental. Kaizers i våre hjerter, hva?

Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg føler. Ømhet i skulderne? Det hører en historie om en radiator med.
Sliten og trøtt.
Angst og panikk.
Som du skjønner er det mange følelser i omløp, og ikke helt lett å nevne bare én. Av og til vet jeg søren ikke om jeg skal grine eller le.

Og ingen sier at du skal bli siviløkonom, fordi jeg ikke helt veit hva de driver med og fordi jeg syns det er kulere. Og alle syns du skal bli journalist, fordi det er det vi ser deg som. Men skjønner jo at det er skikkelig vanskelig å velge hva man skal bli uansett om folk sier du skal bli journalist eller siviløkonm. Og ærlig talt, det er jo ikke mange som vet hva de skal bli i en alder av 18 år? Jeg re misuynnelig på de som visste hva de ville bli allerede som bar. Som får seg karriere og greier, får en biografi og kommer på TV og radio. Hmm.

HUsker iv måtte analysere det diktet! i syvende klasse, a alle ting. Man skjpønner jo ikke noe av den da. altfor tidlig. VI måtte også se Ben Hur. NAJ OTG NAJ. Håper lærern angrer, for det var blodg og fælt, æsj.

Og kunne jeg vært bohem da, på 1800-tallets slutt?

OG har du en fin handlingslinje som er strukterert, så mottas den med takk. Jeg aner ikke hva som skal skje, det ble jo bare noe klissete kjærlighetsvas. Gje meg en ny vår!

nå unnskylder jeg bare for udugelighet og sjuskethet angående skriveleifer, jeg er trøtt og vil bli ferdig med det her. Dessteun lurer jeg på om jeg ikke skjelver litt også. Du har m\smitta meg med parkinsons! Og ja, jeg ser ikke på skjermen når jeg skriver eller, rather interesting.

bella bella cioao eller hva de sang på radion