torsdag 9. oktober 2008

Randomrandomrandom

Dette tenker jeg på for øyeblikket: Obama, Jon Stewart, islandske banker, USA, New York (!!!), framtiden

Ferier som varer i én uke er definitivt de beste. I slike ferier kan man faktisk la være å gjøre noe, om man vil, uten å faktisk gå lei. Det er nettopp dette som er mitt fagområde. Desverre er det et par ting jeg på en måte burde gjøre. Jeg burde finne ut helt konkret hva særemnet mitt skal handle om. Begynner å få litt angst når det gjelder akkurat det. Jeg burde lese Hedda Gabler, Fruen fra Havet og Sult. Men jeg tenker, er det noe poeng å sammenligne teater med romaner? Det er jo liksom to helt forskjellige områder. Det jeg faktisk har gjort, er å lese ferdig Mysterier. Selv om det tok meg over en måned å lese en bok på litt over 200 sider, må jeg si at den var genial. Den var lettlest, men ganske tung samtidig (litt av grunnen til at det tok så lang tid å lese den). Den er helt totalt kaos. Men den anbefales virkelig. Iallefall hvis du har lyst til å lese en bok ingen skjønner noe av.

Ellers så har jeg startet min sunnere livsstil (igjen). Denne gangen skal den faktisk gjennomføres, før jeg får sukkersyke eller blir så feit at jeg ikke klarer å komme meg ut av senga. Æsj, ekle-serier-på-tv-norge-traumer. I dag har jeg til og med kutta ut de tre koppene med kaffe jeg bruker å ta etter middagen. Jeg har klart meg med én til frokost, én til lønsj, to nå og mest sannsynlig én i kveld. Oi, nå innser jeg hvor mange kopper kaffe jeg vanligvis drikker. Vanligvis er det to til frokost, én til lønsj, tre etter middag, så kanskje fire til utover kvelden. Herregud, jeg drikker ti kopper kaffe om dagen! I do believe I have a serious problem! Men det er egentlig ikke noe problem å droppe noe av kaffen. Det er liksom ikke den som er problemet. Anyway, jeg tror jeg setter meg et mål om å drikke maks fire kopper kaffe om dagen!

Jeg slår til med et par spørsmål på slutten av bloggen jeg også: Hvor mange kopper kaffe/te drikker du om dagen? Er du avhengig av noe? Hva tenker du på akkurat nå?

2 kommentarer:

camilla sa...

Svar: jeg drikker 0 kopper kaffe og 0 kopper te om dagen. Sist jeg drakk kaffe, var å en koselig kafé på skagenmuseet. Og te er lenge siden, jeg tør egentlig ikke drikke det særlig etter at jeg har fått det får meg at man må veldig tisse av te, og siden jeg syns det er brysomt å gå mye på do, holder jeg meg heller unna.
Syns det er bra å holde seg uavhengig av ting, derfor har jeg ikke stort inntakt av noe særlig. I hvertfall ikke over tid, det er jo da det er farlig. Drakk du bare ti kopper kaffe én gang i måenden, er det jo egentlig ikke noe problem. Men jeg syns det var litt mye på en dag. Hvordan ble det slik, mon tro?

Nå tenker jeg på fluorgreiene på tanna mi, og at det hadde smakt med en frukt. Og at jeg etterpå skal sette meg ned og lese om Kurt. Var på biblioteket i dag, ja.

Forå besvare et tidligere spørsmål i en kommentar: nei, det er ikke et tegn på at du begynner å bli gammel, når du får vondt i ryggen av å sove lenge. Det er et tegn på dårlig seng/madrass. De verste sengene jeg vet er de som er så myke at man våkner i en sovegrop, og de som er så harde at jeg føler jeg like gjerne kunne sovet på gulvet.
Men om en steinhard seng er bra for ryggen din, burde den jo være behagelig for deg? At du liker at det er hardt?

Nå har jeg egentlig ikke mer å si, på denne nonsens-kommentaren.

Over og ut!

camilla sa...

Gratulerer med å være den som har selvdisiplin! Good girl.

Jeg tror kanskje jeg unngår å gå tur ute, fordi jeg syns det er kjedelig å gjøre det aleine. Jeg tenker liksom at det ikke er no vits om jeg skal gjøre det for meg sjøl. Hmm, dum tankegang? Neeida.

Haha, det er jo kanskje ikke så rart at vekta går oppover nei, om man spiser fem store måltid om dagen.
Men jeg tror helt sikkert at magesekken din venner seg og tilpasser seg etter en stund, de pleier jo å gjøre det. Trooor jeg. Magesekker tilpasser seg mye rart, de.
Om alt går skeis, vettu, så kan du jo ta sånn slankeoperasjon! (Da snakker vi VELDIG skeis). Putte på et lite bånd rundt magesekken, så du omtrent bare får plass til en kopp mat i den. Det er jo litt genialt.

Ja, når man begynner å drikke vann så må man jo på do som bare rakkern. Tror du blæra er like tilpassningsdyktig som magesekken? For det er jo ikke praktisk i det hele tatt, måtte på do når du er ute og det ikke er noen do. Do i tide og utide. Kjedelig.

Om du har lyst på noe hele tiden, så tror jeg at jeg har lest at tyggis også skal hjelpe. Men jeg tror selv det beste bare er å aktivisere seg sånn at man glemmer at man har lyst på noe. For det liker tenna, de liker å ha pause fra syreangrep og sånt. Da blir de rene og pene! Sånn som mine. F.eks.
I allefall; bra at du ikke får abstinenser! Vi vet jo alle hvordan det går, det lærte vi jo av Janove.

Må du ligge helt flatt da, når du skal sove? Det høres jo kjedelig ut.
Og ja,myke senger er jo deilige å ligge i først. Kanskje man burde ha en seng som endra seg fra myk til hard og myk igjen over natta. Så man fikk litt av hvert og var helt fin i ryggen. Hadde ikke kostet noe.

Ha en fin helg, før du begynner på skole igjen da, vacationgirl. Bruk den til noe NYTTIG, haha.