fredag 24. oktober 2008

Have you ever

Jeg tror aldri jeg har vært så glad for at det er helg som jeg er nå. Dette har vært en helt forjævlig uke med masse stress. I tillegg kommer idiotiske mennesker og sarver opp hverdagen enda mer. Dessuten har jeg ikke fått sove på kveldene selv om jeg har lagt meg tidlig. Her snakker vi i gjennomsnitt 4-5 timer søvn per natt. Pain. I kveld er det egentlig russefest som de fleste skal på, men jeg gidder rett og slett ikke. Nå kan jeg lure meg selv med at jeg kan slappe litt av, sånn selv om jeg ikke egentlig kan gjøre det. I don't care. Vi tar det dag for dag.

Nå hører jeg på Blod, Snått & Juling. Skjønner seriøst ikke hvorfor jeg hadde en slags "pause" fra Kaizers og Kaizers-relatert musikk for litt siden. Det er jo bare genialt! Men så hadde jeg en pause fra det meste da, kind of.

Jaja folkens, hva skal dere i helga? Noen råd til hvordan man kan takle stress?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg tror ikke man takler stress, det er bare noe man må venne seg til/komme over. Plutslig blir det lugn igen.

For å ta spørsmålene dine:
Hva har jeg gjort i dag?
-I dag har jeg vært på jobb, og nesten sovna mens syerskene til nina skarra og nina skarra diskuterte stoffer til kjoler og bluser og jakker. JEG VAR SÅ TRØTT. Jeg ER så trøtt. Jeg gikk også ut og kjøpe kaffe og kanelbolle til Nina, som var sulten. Og så sydde jeg på et fænsi skjerf.
Hjemme sydde jeg ferdig noen kapper til Marte, som skulle ha de til ABUK (Asker og Bærum ungdomskorps). Da jeg leverte de, trakk Marte meg med inn hvor de øvde, og så sier dirigenten: "Den jente som står der bak er Camilla og hun er vi veldig glad i. For hun har gjort oss en kjempetjeneste, så gi henne en stor applaus" (ikke ordrett, men noe i den duren). Haha, pinlig!
Nå skal jeg egentlig rydde rommet som ser skikkelig bomba ut, sysaker og klær overalt og en gitar i sofaen, nei og nei.

Hva jeg mener om verden og mennesket?
-Jeg mener at verden kanskje er litt doomed, og at finanskrisa skal bli en superkrise over hele verden så alt blir krisetilstander og PLUTSELIG innser alle at det er fred, frihet og fiskesuppe som gjelder og alt blir bra igjen. Det må, det må bli bra igjen.

Hvem er mennesket?
-Mennesket er deg. Er meg. Er kjøpt og betalt og forhåndsdømt.

Kan det forklares?
-Ja.

Og ja, jobben. Den er nesten bænkers! Jeg snakka med Marte i dag, som er hun jeg syr hos/med. Nina kommer innom en-to ganger i uka, og så legger vi planer for hva vi skal gjøre, og gjør det. Jeg digger det, det er en digg jobb og Marte er skikkelig kul og i dag spurte jeg om det var slik at jeg skulle være der helt fast, og det sa hun at jeg skulle være, i hvertfall for hennes del. Så nå er det liksom lærlingskontrakt neste. YES.

Ja, jeg var på Kaizers! M-m, for en fin konsert! Totalt digg at de starta med Medisin og psykiatri. Og introduserte Geir Dr. Mowinckel med å si "Dette er en sang om fastlegeordningen" ? Hahaha, det var så gøy. Digger at Geir synger, bra bra bra. Og akustisk Kontroll på kontinentet, koselig!
Så, alt i alt, er jeg kjempeglad for at jeg dro. Superdupert.

Hei, det med å sove. Det er jo hvile å bare ligge i senga også. Det er bedre enn å sitte oppe eller gjøre ting.

Og nå husker jeg ikke hva som gjorde meg sliten og trøtt og ga meg panikk og angst, men det kan godt hende de var de eksistensielle spørsmålene. Hvor bor jeg? Hvordan ser jeg ut? (Joakim viste meg den nye laptopen sin, og så satte han på cam og jeg skjønte ingenting og kjente ikke igjen meg sjøl, haha.)

Siviløkonom og journalist... La meg si det sånn, hvor mange siviløkonomer reiser rundt og rapporterer? Jeg vet ikke, gjør du? Men jeg tenker meg at det ikke er å mange som journalister.

Det høres i allefall stressende ut, alle disse greiene du må skrive og sånt. Tenk så deilig når det er over, da! Da blir alt bra igjen, skarru se.
Nå har ejg afktisk skrevet en lang kommentar om ingenting, håper det innfrier dine håp. Beklager at jeg ikke stiller spørsmål direkte til deg, eller snakker om deg, men jeg kjører litt på auto nå. Jeg var oppe til fire på tirdag for å sy og sy og sy. Og sy. Jeg er en jævel på rettsøm.

Hei, nå må vi snakkes snart, Græggi Grön!

Hilsen Leifelure Blå