fredag 27. november 2009

Min framtidsplan

Jærræ kærræ! I dag har jeg hatt eksamen i matte. Det var egentlig litt koselig, for jeg fikk skikkelig Levanger Videregående-feeling der jeg satt i Framohallen og regnet matte som en tulling. Masse nervøse studenter samlet i en gigantisk hall for å løse regnestykker. De samme lydene som i Levangerhallen, de samme gamle eksamensvaktene som tar den ganske enkle jobben sin kjempeseriøst. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at gamle eksamensvakter er noen av de kosligste folka jeg vet! Jobben deres er å passe på at drittunger ikke jukser, bli med oss på dass og å dele ut ark og oppgaver til oss. Høres ut som en ganske kjip jobb, spør du meg, men likevel utfører de den med en så stor arbeidsglede og et engasjement som gjør at selv Petter Stordalen må bli sjalu. Rekker du opp hånda, er de der med en gang, klar til å hjelpe deg. Det er nesten sånn at de ser at det er noe du lurer på før du rekker opp hånda og dermed kommer deg i forkjøpet. Ja, dette er folk som kan jobben sin! Dagens late og misfornøyde arbeidstakere har alle noe å lære fra den eldre generasjonen med eksamensvakter. Når jeg blir stor, vil jeg bli sånn som dem!


Ingen kommentarer: