mandag 8. juni 2009

Sommer og pæææng

Den siste tiden har gått med til en del jobbing og eksamener. Har nå altså starta i sommerjobben min, noe som jo for så vidt går helt greit. Jeg tjener ganske bra, og det er egentlig den eneste grunnen til at jeg jobber der. Men er ikke det den eneste grunnen til at man har en sommerjobb uansett? Eller går det faktisk an å trives sånn superbra med en crappy sommerjobb man har fått som 18-19-åring? For de aller fleste går det jo i å vaske gulv, sette på plass varer, klippe plenen og skifte bleier. Regner med ingen har fått drømmejobben som sommerjobb. De må i så fall fortelle meg hvordan de klarte det. På fredag (eller noe sånt) får jeg min første lønning, og det blir herlig! Jeg kommer sikkert ikke til å få så veldig mye i lønn, siden jeg ikke har rukket å jobbe der så lenge, men har nå rukket et par jobbhelger og noen opplæringsvakter, så satser på et par tusen iallefall (gidder ikke regne det ut). Denne helga her har vært ganske slitsom. Hadde min siste eksamen på vgs på fredag, og rett etter det var det jobb fra 14:45 - 21:30. Lørdag starta jeg ikke før 14:45 da heller, så da ble formiddagen brukt til chilling, en joggetur, og noen idiotiske treningsøvelser for lårene som har gjort at jeg er så stiv at jeg nesten ikke klarer å gå. Lørdag var jeg ferdig på jobb 22:15 og på søndag startet jeg klokka 08:00. Alltid kjipt å slutte seint og starte tidlig, men det kunne vært verre (kunne starta klokka 07:00). Det som er digg med å starte tidlig er naturligvis at man da også blir ferdig tidlig og har hele resten av dagen til å gjøre noe annet. Ble altså ferdig klokka 15:00, og resten av dagen var jeg ute i sola. Skulle egentlig på en liten fjelltur, men det ble det ikke noe av, så tok en sykkeltur rundt Håa istedenfor. Det er utrolig mye herligere å sykle der enn å jogge. Sykling var derimot ikke noe de stive lårene mine satte stor pris på, så nå har det altså blitt enda vanskeligere å flytte på seg.

Uansett: Det er superherlig at det er sommer og sol nå, selv om jeg skal innrømme at dette ikke akkurat er min favoritt-årstid. Synes det er herlig nå som det ikke har rukket å bli helt steikvarmt, for det synes jeg nemlig ikke er så trivelig. Det er godt å kunne stå opp på mårran og sette seg ute og spise frokost og egentlig bare ligge ute i sola hele dagen og slappe av. Det takler jeg derimot ikke når det blir for varmt.


Sommerbilde tatt på Ytterøya i fjor sommer. Det var en koselig tur jeg synes vi bør gjenta!

Ingen kommentarer: