søndag 15. juni 2008

Random tanker om random ting som skjer for tiden

Sommerferie
For det første: Har vi skole neste uke? For det andre: Jeg prøver å legge "store" planer for ferien, slik at jeg slipper å sope rundt her hele tiden. Jeg håper at jeg kan komme til Larvik en tur likevel! Sånn selv om jeg på en måte allerede har sagt nei. Dette blir i så fall i uke 28 eller noe lignende. Det hadde egentlig vært litt kult å meldt seg på som frivillig-jobbe-person gjennom Natur og Ungdom på Hovefestivalen, men jeg kjenner ingen andre Natur og Ungdom-folk som skal dit. Dessuten så koster det sikkert litt å reise. I august skal jeg og Ann Kristin forhåpentligvis til syden et sted (hvis hun ikke har ombestemt seg), så da har jeg iallefall noe å gjøre på slutten av sommerferien. Da har jeg et par uker i juli og litt av juni hvor jeg har lite å finne på. Tror jeg skal vaske litt her og der, men det blir vel bare noen få dager i uka. Derfor planlegger jeg daffing/bading på Moan og tur til Stadsbygda. Pluss at jeg faktisk har tenkt å jogge/sykle/gå litt i løpet av ferien. Se der ja, da blir dette kanskje ikke en kjempekjedelig sommer likevel.

EU - The United States of Europe?
Irene stemte nei til Lisboa-traktaten. Om jeg bare hadde visst hva den traktaten gikk ut på, skulle jeg uttalt meg om hvorvidt det var bra eller ikke, men det tror jeg ikke det er noen andre enn styret i EU som vet. Det er alltid like lurt å gi folket flere sider med uforståelig drit som de etterpå skal stemme for eller mot. Det er klart de stemmer mot hvis de ikke skjønner det som står der! Uansett: Jeg er motstander av EU, men så lenge Norge ikke er medlem, håper jeg selvfølgelig at EU får et så godt samarbeid som mulig sånn at vi kan få mest mulig penger gjennom handel med dem. Og hvis det nå har blir en såkalt Europa-krise på grunn av at Irene stemte nei, er vel ikke dette helt bra for Norge heller. Men så aner ikke jeg hva i alle dager denne Europa-krisen går ut på.

Høye bensinpriser
Jeg har én ting å si om den saken: Slutt å klag! Folk burde skjønne at høye bensinpriser faktisk er en bra og ikke minst helt naturlig ting. For det første er oljeprisene skyhøye for tiden, og da sier det seg selv at bensinen også blir dyr. I tillegg har vi nettopp hatt en ganske stor lønnssøkning, sånn at folk får mer penger - da er det ganske naturlig at prisene på norske varer MÅ gå opp. Dessuten så snakker alle om at vi snart må begynne å gjøre noe for å få ned CO2-utslippene - well, this is it!

Folk
Verden består av ganske mange idiotiske mennesker. Noen ganger overrasker det meg litt at folk med hjerne kan være så dumme som de er. Nå tenker jeg først og fremst på "opprørsk" ungdom som ikke vil være som andre. Det er så utrolig mange som ikke takler det å like noe som noen andre liker. Å nei, MCR ble populære - da liker jeg dem ikke lenger...for eksempel. Are Kalvø skrev noe ganske genialt om nettopp det å ikke like det andre liker i boka Syden. Det å reise til Syden er det nemlig veldig mange som ser på som nærmest teit. Syden er et harry sted for fulle nordmenn og tyskere. Vi liker ikke syden fordi det er så veldig mange andre dumme folk som liker det. Vi vil heller reise til litt mer fine og eksotiske steder som Paris eller London (selv om det jo er ekstremt mange andre som liker disse byene også). Ok, nå tror jeg egentlig jeg har snakka meg helt bort ifra selve poenget mitt. Poenget var nemlig: folk burde begynne å like ting uavhengig av om andre liker det eller ikke! Er det ikke nettopp DETTE de "opprørske" ungdommene selv mener? "Jeg bryr meg ikke om hva andre sier og mener" - vel jo, det er nettopp det du gjør om du slutter å like et band fordi det er mange andre som liker dem. Dessuten er du et stort egotryne om du ikke bryr deg om andre.

Respons ønskes. Takk for meg.

2 kommentarer:

Lucy Mörck sa...

jeg oppfører meg ovenform amma og pappa som jeg gjør med alle andre, lærere også.
Alle er all the same.

men du, jeg syns at du kan melde deg som frivillig!
Linda her nede, hun med det mørke håret, osm jeg spionerte på, skal også være frivillig, dere kan jo bli bestevenner (hun liker også kaixzer, = der HAR noe å prate om)
Uansett, så syns jeg det, fordi da er du der, og du får jo noen dager lov til å være på konsert, OG leif og jeg er der.
herregud, det er fire gode argumenter og 0 dårlige argumenter.

jeg er så glad for at du kommer den uka likevel!

(dessuten syns jeg VIRKELIG at bensinpirsene kan bli satt opp i BYEN! der hvor folk HAR et alternativ til å ikke kjøre bil, mens vi her oppe, vi MÅ nesten kjøre bil. fordi, vi kommer oss ingen steder, det er en evig ond sirkel, ass)

camilla sa...

Det passer, det passer, trallalalala! *Danse rundt i ring og være glad og alt det som er*
JUST DON'T CRY TONIGHT, GRÆGGI!

Og du er så fotogen at jeg aldri har sett maken. Knisknis.

Ja til høye bensinpriser og billigere kollektivtransport! Jeg vet jeg burde kjøre mindre bil, men det er så lettvint. Please forvige me, bad habit. Er en ond sirkel, vet du. O

Warning; dette blir en stupidass-kommentar.

Jeg er enig i at;
Folk ikke burde si at de ikke bryr seg, når de bryr seg. Alle bryr seg på et hvis, unntatt mennesker som er så herlig frie (ikke dustete tenåringer som ikke veit noe om hvem de er eller hva som skjer).
Det er lurt å sykle/jogge/gå i ferien. Skal prøve å legge det inn i ferien min også. Hørte du ville drive med det, og spise jordbær, nede hos Lucy. Bra plan, dude!

Nå tror jeg internettet mitt ble mongis. Fankern. Kommentar ut, hypermeteor opp.