mandag 9. juni 2008

Strawberry fields forever

Jei, nå har jeg vært på hyttetur! Klokka 11 i går formiddag startet jeg, Andrea, Sunniva og Stine den "lange" kjøreturen til Frosta. Stine på scooter, resten i bil. Må si det gikk meget fort å kjøre etter Stine mesteparten av veien. Men vi kom da oss fram til slutt. Og hytta til Stine var najs! Skjønner ikke at vi ikke har dratt dit før! Rene huset nesten! Og rett nedenfor lå sjøen. Etter å ha bært alle tinga våre (og tre poser mat!) inn i huset, tok vi oss en tur ut i båten. Skikkelig gøy å kjøre fort over bølgene. Litt seinere på dagen bestemte vi oss for å plaske litt i vannet og ikke minst for å kjøre tube. Det er morsomme saker det! Men etter hvert ble det lizm litt for kjedelig å bare sitte oppi den bak båten, så Stine kjørte litt saiko, sånn at jeg ble slengt ut av den. Artiiig. Jeg hadde desverre litt problemer med å komme meg opp i båten igjen. Jeg klarte å skli da jeg klatra oppi, og nå har jeg DET blåmerket på leggen. Herlig. Mens vi var utti båten begynte det å regne og greier. Herlig mann. Derfor var det best å holde seg i vannet. Noe Andrea egentlig ikke var enig i. Hun ble kåret til turens største og mest pinglete landkrabbe. Det blei ikke noe vannski på oss da, for det turte vi ikke.

Seinere laga vi taco og spiste godis, tok hoppebilder og falt ned fra gelender. Pluss at vi kjørte 4 stk. på en scooter...i sånn 2 km og regn! Det var også ganske gøy. Været le egentlig bare mer og mer rævva utover kvelden, så nattbadet vi hadde planlagt ble det ikke noe av, men vi tok oss en liten tur i badsstua likevel. Gah, jeg tåler ganske mye kulde, men jeg har aldri vært noen stor fan av varme.

Da vi våkna i mårres hadde ikke akkurat været blitt noe bedre. Det var sol innimellom, men det var ekstremt mye vind. Etter å ha spist frokost bestemte vi oss likevel for å ta en tur ut i båten. Vi tok på oss ti lag med jakker og bukser (iallefall noen av oss) og "seilte ut på havet". Det var ikke så lett som man kanskje skulle trodd. Faktisk var det så mye vind at noen av de andre hyttefolkene tok båtene sine opp av vannet. Vi tok også med tuben ut, fordi vi fant ut at vi var litt crazzzzyyy. Bølgene var SVÆRE! Jeg ble egentlig litt sjøsyk. Det var skummelt bare å være i båten. Men fy fader så gøy det var å henge bak båten i de store bølgene! Hoho! Ikke veldig behagelig, men definitivt verdt det. Etterpå svømte jeg og Stine inn til land. Svømte og svømte, vi ble mer skylt inn på land. Det var iiiiskaldt å komme opp av vannet. Faktisk så er jeg litt kald enda. Etterpå grilla og rydda vi og schtakk hjem til varm dyne og varm data. Dette synes jeg vi burde gjøre igjen!

And by the way så vil jeg anbefale alle å se Across the Universe. Den er rett og slett genial! Masse fin musikk (og fine folk. hoho)!

Ingen kommentarer: