lørdag 23. august 2008

Butterflies & hurricanes

Heyheyhey! I dag har vært en skikkelig koselig dag. Jeg har sovet til jeg våkna, vært rundt og farta, stukket innom et par butikker, forberedt meg litt til EYP, snakka lenge med AK på telefonen, bakt muffins, spist taco, spist muffin...well, that's about it. En skikkelig avslappende dag! Kjenner jeg trengte en sånn dag nå. Ikke at det har vært så mye stress denne uka, men det er jo litt overgang fra sommerferie til skole. Og jeg må si at vi har starta mer eller mindre rett på. Kjennes egentlig ut som det ikke har vært noe sommer. At vi har gått på skola i flere måneder. Not sure if that's a good thing. Kanskje bedre enn å gå i flere måneder før man innser at man kanskje burde gjøre noe. Her er noen bilder fra i dag ++. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å finne et bilde av jakka jeg planlegger å kjøpe, men det gjorde jeg ikke. Den er så fin! Men jeg trenger den jo ikke. Egentlig. Har ikke kjøpt meg vinterjakke siden 10.-vg1, men den jeg har fra da er fortsatt ganske fin da...synes jeg. Men så har jeg ikke akkurat slengt rundt meg med penger for tiden heller da. Hva synes dere? Fortjener jeg jakken jeg egentlig ikke trenger? Den er dødsfin!


Her er de lekre muffinsene jeg laga. Ser de ikke gode ut?



Og er er et bilde av håret mitt, om noen synes det er interessant

1 kommentar:

camilla sa...

Det var et interessant hår, du! Og muffinser, for den saks skyld.

Når det gjelder jakkespørsmålet, så er vel de logiske tingen å tenke over: Hvor mye koster jakka, og hvor mye har du lyst på den? Er den god og varm, har den lommer?
Om den ikke er så altfor dyr, syns jeg du skal kjøpe den. Du har jo ikke slengt rundt deg med penger, og da har du vel råd. Og alle fortjener å kjøpe noe som de syns er kjempefint. Gjør liksom hverdagen litt mer magisk.

Angående et forutbestemt liv. Det er slik at jeg IKKE vil at livet mitt skal være forutbestemt. Men nå, så føles det bare at jeg flykter fra noe som ER forutbestemt. Selv om jeg ikke vil at det skal være det. Jeg aner ikke, det er så forvirrende. Og negativt, tror jeg.

Enig i at livet er planlagt, men all den tiden innimellom disponerer man jo som man vil, og det er jo mangemange mennesker som bruker det til fantastiske eller hårreisende ting.
Og det var lurt det du sa, om at det bare var meg selv som stoppet meg. For hver gang jeg ser på en jobb, tenker jeg "nei, det er jeg nok ikke flink til", "nei, det kan jeg jo ikke", "jeg er sikkert ikke smart nok til det" og så videre. Jeg stopper meg sjøl hele tida. Kanskje det er derfor ingenting går videre?

Jeg føler meg litt fanget hvis jeg plutselig finner ut at jeg bare går i klær fra H&M og rommet mitt bare inneholder ting fra IKEA. Jeg føler at de har sneket seg inn i hjernen min, funnet ut akkurat hva jeg liker og så laget det. Men det er kanskje fordi jeg forventer at jeg skal være litt mer særere eller mer spesiell enn mannen i gata, at jeg blir lei meg når jeg finner ut at jeg ikke er det.
Om man ikke tror man er fanga, kan man jo likevel være fanga. Man bare vet det ikke.

Jeg har ikke lest American Psycho. Jeg er ikke sikker på om jeg vet hva den handler om engang.
Men hvordan blir særemnet ditt, når du skriver om Parfymen og bøker fra nyromantikken? Om du skriver om menneskesinnet, det psykologiske, burde du ikke ha med bøker fra andre tidepoker også?
(Altså, det er bare mine tanker, du må ikke tro at jeg vet noe særlig om det. Jeg bare lurer.)
Forresten, bra at du meldte deg som frivillig, tommel opp. Jeg tror det er skikkelig bra for både selvtillit og karakter.

Forresten, nå har jeg jo vært i bursdagsselskapet til Line. Det var fint å komme seg ut av huset, med en god grunn. Jeg har bare vært apatisk i det siste, dårlig tilstand, det kan jeg skrive under på. OG jeg har blitt såpass rar i hodet, at jeg vurderer å kjøpe meg en Björn Borg-bokser. En skikkelig merke-sosse-bokser! Til meg!
Greia er at bokseren jeg kjøpte til Line hadde et fantastisk kult mønster, så stilig ut og er angivelig dødsdigg å ha på. Ulempe: Dyr. 200 kroner, og det er jo litt i meste laget for undertøy. Jeg nekter jo nesten å kjøpe undertøy som koster mer enn 70 kroner. Men ja... Luksus?

Forresten er jeg enig i at det er dumt at skriften bare kom på 1/3 av bloggen. Nå er den over hele, wee! Men hvor ble det av bildet?

Nå håper jeg likeså at du har en fortreffelig aften og har et fint møte med dyna di, og at du også var litt i det filosofiske hjørnet igjen, så du forstod noe av denne forvirrende kommentaren.

Nå er det snart jul.