lørdag 9. august 2008

Gett a grippp, piipz!

Hehe. Hoho. I dag så leste jeg en veldig komisk nettby-profil. Den var skrevet av en eller annen dude fra whoknowswhere som visstnok hadde veldig sterke meninger. Som de fleste ungdommer med meninger, lå han mildt sagt på venstresida av den politiske skalaen. Først tenkte jeg greit, du liker politikk, la oss lese videre. Ikke overraskende var de eneste tingene han mente noe om rasisme, nasjonalisme, Bush/USA, Israel og Palesina, something about emo, homofili, blitz og diverse andre standard-tema. Jeg synes det er direkte underholdende at ungdommer på 16-17 år liksom skal være så radikale og "sosialistiske" i dagens Norge. Jeg vedder på at under halvparten av dem har peiling på hva de snakker om! (nå sier jeg ikke at jeg selv er så utrolig smart, men så er jeg heller ikke en av de som går rundt og uttaler meg om alt og ingenting) Så klart er jeg også enig i at kun ett land ikke burde ha unormalt mye inflytelse på resten av verden, folk kan ikke bare komme å ta andre folk sitt land, rasisme er ikke bra and so on, MEN ting er ikke så enkelt! Verden er ikke akkurat i svarthvitt.

3 kommentarer:

Lucy Mörck sa...

BLACK AND WHITE Movie-EEEE
tror jano er enig med deg der ass.
I'm running down the streets,
I see myself in slow motion!

Ask a man in a French coat about directions.
(ja, dette hadde kanskje ikke noe med saken å gjøre)

On the edge of the city
I realize it's all just fiction.

ja, serr.alle sider har to saker, og det er viktig å være litt liberal og stuff. og ikke helt angrymob.

uansett, Sverigeturen min var kjempe bra.jeg spiste masse god mat (pizza margarita,pizza uten kjætt er godt liksom) kjøpte mange kule hårfarger og. okei, så var det det eneste jeg kjøpte, samt noen nattkjoler som jeg bruker til å gå med om dagen. kjempe kjekt! (:

hei, nestegang du er på msn, så foreslår jeg at vi skal diskutere Christiania, ettesom navnet, byen, politiet, unameit, dukker opp både på maestroplata og ompa, det må jo være noe viktig.

And I don't mind sinking in to your eyes
Please tell me. Where are your eyes

er ikke den siste setningen litt rar? janove blir helt forskrudd i blackandwhitemovie ass. ender nok opp som M.Jackson.

jaja, dette ble en lang usakelig kommentar- hvordan var fjellturen?

KlemZzZ
Catch an elevator and drop down a few floors

camilla sa...

Ærede Bloggeier.

Nu da vi ikke har skrevet til hverandre på en stund, finder jeg det passende å skrive en aldri så liten notis på din Blogg.
Dog kan jeg ikke finde på noe interessant å skrive om, da min hjerne ser ut til å ha tørket ut.
Jeg er meget enig i at unge mennesker ikke burde slenge kommentarer og påstander rundt seg, når det viser seg at de ikke har noen særlig erfaring på området. Det gjelder å være ydmyk, og heller overraske positivt ved å vise at man faktisk har en del kunnskaper.
Jeg har akkurat oppdaget at sommeren er på hell, og har litt angst for at jeg ikke har fått gjort alt jeg skulle gjøre, av den enkle grunn av at jeg ikke har hatt tid. Jeg som skulle skrive og sy så meget!
Men ejg har hatt det fantastisk på festival, og jeg håper at du kan glede mitt syn ved å være med på festivaler neste år. Det er en fest uten like. Eller "kalas" som den svenske vokalisten i In Flames så fint sa det.

Nu er jeg redd jeg ikke har mere tid til å sitte her og lire av meg gamle fraser, en ny dag står for tur og kan ikke kastes bort.

De beste hilsner fra din Medblogger, Leifelure

Lucy Mörck sa...

haha, for et flott nick du hadde på kommetnaren din, haha.
Ja, for man kan liksom bare gå rundt og se på folk, liksom "åja, sikkert sosialist" osv. du kjenner folk, RAgnhild. de setter seg jo i bås. hele verden er bare bygget opp av båser, virker det som. personlig tror jeg at jeg har valgt å melde meg litt ut av samfunnet. være så fri som mulig, og heller joine organisasjoner som liksom ikke sier så mye, men som ja, likevel bare sitter inne med masse kunnskap og følger med på nyheter og danner seg meninger, som kan provosere i samtaler, men likevel være fri.

men du er jo så flink til å skrive innlegg her i bloggen din om ting du mener da, skikkelig bra. (Y)
gogosmartassedgirl

jah, vi glemte visst helt christiania, vi tar det nestegang(Y) lurt å planlegge litt, eller hva? Nå har jeg henta nøkkelen til det neste stedet jeg skal bo, og jeg har ikke løst til å flytte eller begynne på skole igjen.

nå skal jeg lære å steke kromkaker. Krumkaker?

og jeg tror jeg bomma grovt på utrykket. alle sider har to saker. WHOPS. haha. flause.

Alexander og jeg har forresten en teori om at han kaller seg for Janasen, asen, er et slags ottesen, så egentlig så er det janoves epostadresse. janasen@hotmail.com