tirsdag 1. desember 2009

2 down, 3 to go

Da var sannelig eksamen nr. to gjennomført også. Denne gangen var det eksamen i Bedriften - det faget jeg liker best og som jeg egentlig føler meg mest trygg på. For første gang i mitt liv har jeg brukt en god studieteknikk i eksamenslesningen (dvs. ikke skippertak). Derfor følte jeg at jeg hadde kontroll på pensum da jeg satte meg på bussen på vei til Fyllingsdalen klokken 07:55 i mårrest. Oppgavene vi fikk var helt greie og jeg er ganske fornøyd med besvarelsen min. Det er utrolig digg å ha en eksamen som varer bare tre timer, men fy søren, så stressende det er! Klokka 12 skulle oppgavene leveres og klokka 11:50 begynte jeg på konklusjonen min. Jeg var egentlig ikke så veldig stressa - det skal jo ikke være noe problem å skrive en konklusjon på 10 min! Men det var tydeligvis andre som ble stressa på mine vegene. Plutselig sto det en eksamensvakt ved siden av meg. Han så på meg, så på klokka, så på meg igjen, så gikk han. Tusen hjertelig takk for at du hjelper meg å beholde roen liksom! Etterpå kom det en annen og spurte meg om jeg var ferdig og sjekket uoppfordret om jeg hadde utfylt alle de formelle greiene riktig. Jeg kan trygt si at dette medførte en jækla crappy konklusjon fra min side, men det får vår fantastiske foreleser bare tåle. Jeg kan vel også nevne (selv om det sikkert bryr dere minimalt) at jeg ble mobba litt av eksamensvaktene da jeg skulle organisere arkene mine. De så sikkert at jeg var litt småstressa og at jeg derfor satt og bala litt med de 27 arkene mine (9 sider, 3 eksemplarer). Det kom to eksamensvakter bort til meg, og han ene lo og sa "kjemper du?" og hun andre bare "hoho, ja, hun kjemper for livet. Du får hjelpe henne litt" også tok han bare arkene mine og fiksa alt for meg. Stakkars lille stressa meg som ikke en gang klarer å organisere papirene mine liksom. Da følte jeg meg lur.

Men her er det ingen "kjære mor", dere! I dag har det vært rett på lesing til de tre andre eksamenene igjen (etter å ha drukket litt julebrus og sovnet på sofaen foran tvn). I dag er det jus som har stått på timeplanen. Egentlig ganske kjedelig, men med hjemmelaget kakao med krem blir alt mye bedre!

2 kommentarer:

Ida Winnberg sa...

Haha^^ Genialt;) tenk at æ mista alt d morsomme!

Meen JA kakaoen var kjempegod! gjorde ingenting at kremen egentlig skulle ha blitt pisket litt mer, og at den var litt for søt.

Lucy Mörck sa...

Åh! eksamenspes med deg, grægster! :*
Lykke til med de gjenståendeee.
Det hørtes koselig ut, da