tirsdag 8. desember 2009

Tide ASA - for deg som ikke er opptatt av å komme fram i tide

I går hadde jeg min tredje eksamen i Markedsføring. Eksamen gikk greit den, men det kunne virke som høyere makter ikke ville at jeg skulle ta den eksamenen.

Nå er det slik at BI har vært så lure å legge eksamenslokalet sitt til Framohallen i Fyllingsdalen. Og hvis du lurer på om Fyllingsdalen er et passende navn på dette stedet, så er svaret ja. Det er en stygg liten dal langt borte i gokk, noe som medfører at vi må ta buss i ca. 30 min for å komme oss dit. Dette har gått helt fint på eksamenene fram til nå - eneste problemet har vært at det fort blir litt trangt når flere hundre studenter har tenkt å reise med buss til samme plass på samme tidspunkt. Skal ikke klage - litt tvungen fysisk kontakt er ikke å forakte. I går hadde vi som vanlig planer om å ta bussen som gikk 07:50 fra byen. Klokka blir 07:50: ingen buss. Jaja, den er sikkert bare litt forsinket. Klokka blir 07:05: ingen buss. Buss nr. 2 skulle egentlig ha kommet. Folk begynner å forsvinne fra bussholderplassen. Klokka 07:15: fortsatt ingen buss. Buss nr. 3 skulle ha kommet. Folk begynner å gå på random busser de tror går til Fyllingsdalen. Jeg terror-ringer taxi og får etter hvert beskjed om at jeg kanskje må vente et kvarter før taxien kommer. Heldigvis klarer vi å kapre en random taxi i nærheten.Taxisjåføren synes visst det er underholdende at vi er så stressa. Jeg ringer BI og sier at vi kanskje ikke kommer oss fram i tide fordi bussen ikke dukket opp, og får beskjed om at alle som dukker opp innen klokka 10 får lov til å ta eksamen. Stakkars damen i resepsjonen på BI hadde sikkert fått massevis av oppringninger fra studenter med angst for å ikke komme fram tidsnok. Heldigvis var trafikken snill med oss, så vi klarte faktisk å komme fram til Framohallen et kvarter før eksamen startet. Når vi kommer dit ser vi en haug med andre taxier. Tydeligvis en del andre som var avhengig av rute 31 til Varden for å komme seg til eksamen. Det at vi kom såpass seint medførte at jeg ikke fikk sette meg på den "faste plassen" min i hallen, noe som selvfølgelig gjorde meg sikker på at jeg kom til å stryke (tvangstanker?). Til en opplysning kan jeg si at hvordan det går på eksamen er ikke avhenigig av hvor du sitter i eksamenslokalet (sjokkerende, ikke sant?).

Jeg vil altså bare sende ut en stor takk for det fantastiske kollektivtilbudet Bergen har. Det er så flott når du kan stole på at bussen dukker opp på riktig tidspunkt! TOMMELOPP!


Ingen kommentarer: