fredag 11. desember 2009

"Du fikk en joker - du kan bli ka du viiiiil!"

Er det bare jeg som bare blogger når jeg egentlig burde gjøre noe annet/når jeg holder på å dø av kjedsomhet? Enten blogger jeg klokka 3 på natta eller så blogger jeg når jeg egentlig forsøker å være en flittig student. Nå har jeg jo faktisk vært en ganske flittig student den siste måneden. Jeg har faktisk ikke gjort så mye annet enn å lese til eksamen siden jeg kom tilbake til Bergen etter langhelga på Levanger for litt over en måneds tid siden. Ei venninne av meg som også er inne i eksamensperioden nå spurte meg for litt siden om ikke jeg også syntes livet føltes ufattelig meningsløst. Det høres kanskje litt sært ut, men jeg synes faktisk all denne lesinga har gitt livet litt mer mening. Jeg er den typen som må kunne se toppen av fjellet for å gidde å gå opp, og det er ikke før nå i eksamensperioden at jeg faktisk har sett det virkelige poenget med å lese. Nå kan jo dette ha noe med det faktum at jeg hater ca. alle fagene vi har å gjøre og at det å lære noe nytt dermed ikke funker som en motivasjonsfaktor i det hele tatt.

Anyroad. Jeg trenger hjelp, folkens! Nå som jeg sitter her med finansboka foran meg og leser om ulike former for kostnader, er det jo ganske åpenlyst at jeg ikke kan fortsette å studere noe så ufattelig uinteressant til neste år også. Derfor har jeg sjekka ut noen andre studier jeg synes virker interessante. Sammenlignende politikk, politisk økonomi og journalistikk er noen av de jeg vurderer for øyeblikket. Det er så mye positivt og negativt ved alle tre studiene at jeg rett og slett ikke har peiling på hvilket jeg skal velge. Hva tror dere passer for en person som liker å diskutere, reflektere, kritisere folk, skrive osv., men som samtidig er opptatt av å få en god jobb med høy lønn?




Quoten i overskriften kommer forresten fra russerevyen, hvis du lurte

Ingen kommentarer: