lørdag 12. desember 2009

Rybak'en går i bakken

Okei, sårri for at jeg bombarderer med blogginnlegg her, men dette er jo bare så hysterisk morsomt at det bør foreviges på så mange nettsteder som mulig. Ja, jeg snakker naturligvis om vår alles kjære Rybak som mister fela si i bakken under åpningsnummeret på fredspriskonserten. Selv fikk jeg ikke med meg hele konserten, men jeg måtte selvsagt se Norges/Hviterusslands store sønn fremføre Fairytale for 150 000. gang. Jeg har et elsk/hat-forhold til Alexander Rybak. Jeg mener, han er jo helt forferdelig...men det går ikke an å se på den fyren uten å begynne å le, og dermed må man jo bare like han. Derfor synes jeg også ufattelig synd på ham i kveld. Det er liksom bare én ting Rybak'en er god på, og det er å spille fele. Han er ikke spesielt flink til å synge, og selve preformancen hans er ganske latterlig. Men å spille fele, det kan han! Tenk så mange ganger Rybak har spilt Fairytale og det har gått helt smooth. Tenk så mange ganger han har øvd på akkurat dette nummeret. Det har sikkert gått smooth veldig mange ganger (hallo, hvor vanskelig kan det være å holde fast i fela si og IKKE miste den i bakken?). Men når han skal åpne den eneste norske konserten som andre enn nordmenn selv er interesserte i å få med seg, klarer han å miste fela si i bakken! Jeg klarer ikke å skrive det uten å le. Jeg klarer ikke å tenke det uten å le. I listen over årets morsomste syn, må nok det komme rett over kronprinsen som danser til Wyclef Jean.

Forresten så prøvde jeg egentlig å finne et bilde hvor Rybak ikke smilte for å vise at han sikkert er skikkelig flau nå, men hallo, hva er det jeg tenker med? Rybak smiler alltid!