tirsdag 29. desember 2009

Life is waiting...apparently


Hvis dere lurte kan jeg bare opplyse om at jeg fortsatt lever. Det har bare vært litt mye å gjøre i det siste. Jobb, kakespisping, venner, byen og diverse andre meningsfulle ting. Jeg tror forresten jeg må ha lagt på meg minst 10 kg i løpet av jula, i tillegg til at jeg helt fullstendig har mistet kondisjonen (om den noen gang eksisterte). Krysser fingrene for at det er snøen og kulda som gjør at jeg dør etter bare noen hundre meter med bevegelse. Yeah right. Uansett. Jeg hadde jeg den siste vakta mi på jobb i dag, noe som betyr at jeg kan ta ferie for real. Derfor har jeg bestemt meg for å se masse film. Jeg er egentlig ingen film-person, men det er noe med jula som gjør at jeg faktisk klarer å sitte i ro i 1 1/2 time og se på den samme storyen. I går gikk The Terminal på TV og jeg klarte faktisk å se ferdig hele filmen. Jeg tror kanskje jeg likte den. Nå er jo det meste Tom Hanks spiller i bra (bortsett fra kanskje Dan Brown-filmene - ikke at jeg har noe i mot de filmene altså, men jeg vil ikke akkurat si at de ligger på vanlig Tom Hanks-nivå). Jeg er sikker på at The Terminal er en type film som hadde vært dårlig med noen andre enn Tom Hanks i hovedrollen. Den var ganske sær og delvis ubegrunnet, men likevel veldig rørende, morsom og koselig. Jeg likte konseptet bak filmen, men jeg tror faktisk at det kunne ha blitt utnyttet bedre. Virker litt som om deler av storyen har blitt miksa sammen i hui og hast og den blir derfor litt lite sammenhengende. Alt i alt vil jeg si at Spielberg (som har regissert filmen) har gjort en helt grei jobb, men at skuespillerne dro filmen opp og gjorde den bra.

Nå prøver jeg altså å finne flere filmer jeg kan se. Har lyst til å se noe som er litt meningsfult, men likevel ikke alt for tungt. Noen tips?

Ingen kommentarer: