lørdag 10. oktober 2009

Idyll sa du?

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en løpetur rundt dette vannet her. Må si det er svært så idyllisk å løpe rundt Store Lungegårdsvann en lørdagsformiddag i finværet (ja, faktisk). Desverre er det en liten detalj som ødelegger idyllen. På benkene rundt om kring vannet ligger det narkovrak og alkiser og sover av seg rusen. Slik er det også i den beryktede Nygårdsparken hvor de, som dere sikkert har fått med dere, vurderer å lage et avgrenset område hvor narkisene skal få holde til. Jeg synes dette er ekstremt uetisk, men det kan kanskje være noe i det. Lurer uansett på hvorfor narkisene må holde til på alle de fine stedene. Kan de ikke dope seg i et stygt smug eller en trang bakgate istedenfor i en fin park?

1 kommentar:

camilla sa...

Jeg vet ikke, kanskje de har lyst til å se på noe pent når de er rusa?

Og hvor langt er det rundt dette vannet? Det ser svææært ut, mann!

Hvis jeg sa at jeg har stjålet paraplyen din, så kan det godt tenkes at jeg har det. Nå finner jeg ikke igjen hvor jeg sa det, men jeg har sikkert tatt penalet ditt også.

Kan du ikke skrive et brev om forslag til blekk, bly og papir-stipend da? De vil sikkert tenke over det, eller kanskje gi deg en hundrelapp.

Jeg har masse lurt å si, jeg bare kommer ikke på det.

Skal du på Kaizers i Bergen eller? Etter jul?