lørdag 30. januar 2010

Vidunderdiet

Som dere sikkert vet er jeg ufattelig opptatt av å spise sunt...nei, ventnålitt...anywho: her skal dere få noen superkostholdstips.

Hele denne uka har jeg nemlig spist ganske sunt. Og hva er grunnen til det? Selvdisiplin? I wish... Neida, grunnen er rett og slett mangel på penger. Jeg har faktisk gått rundt og regna på hvor mange knekkebrød jeg kan spise om dagen for at vi ikke skal gå tom før mandag. Mitt tips er altså: bruk pengene dine på noe annet enn mat!

Neste tips tror jeg kanskje ligger på grensa til å være fornuftig (I know, hard to believe). Har du lyst på sjokolade midt i uka, må du rett og slett bare si til deg selv: "du får vente til fredda!". Jeg har tenkt så mye på sjokolade denne uka at jeg må ha sagt "du får vente til fredda" til meg selv rundt 50 000 ganger. Når det først blir helg bør du kanskje prøve å unngå den bommerten jeg begikk i går. Dagen startet ganske bra, med knekkebrød både til frokost og lunsj. Deretter forbrente jeg rundt 400 kalorier på trening (åh, jeg elsker at alle maskinene på treningsstudioet forteller deg hvor mye du forbrenner i løpet av treningsøkta). På vei hjem fra trening gikk jeg og Slængsibængs innom butikken og kjøpte banan, yoghurt, paprika og sopp...åh, om vi bare hadde stoppa der! I tillegg kjøpte vi popcorn, ostepop (fra first price, selvfølgelig), cola (også fra first price, selvfølgelig) og 200 gram melkesjokolade. Da vi kom hjem laga vi tidenes beste calzone. Egentlig var jeg mett da jeg var ferdig med halve, men jeg måtte selvfølgelig stappe i meg resten også. Derretter var det på tide å hive i seg popcorn, ostepop og sjokolade. Ostepopen ble naturligvis spist med kniv og gaffel. Classy!

Konklusjon: Ja, det er sikkert lurt å sette seg mål om å bare spise godteri i helgene, men man bør vel prøve å begrense seg litt. En positiv ting kom iallefall ut av fredagskvelden: gjennom å spise godteri til kveldsmat sparte vi inn noen knekkebrød som vi sårt trenger til resten av helga.

Ingen kommentarer: